Nadwozie/jakość

W porównaniu z poprzednikiem modelu 147 - Alfą 145/146 - widać ogromny skok. Karoseria wypiękniała, nowoczesne kształty mieszają się tu z "cytatami" z modeli Alfy z lat 50.

Wyraźnie poprawiły się także tworzywa we wnętrzu auta. Miejsca wewnątrz jest sporo, także na tylnym siedzeniu, choć opadająca linia dachu powoduje, że wyższym pasażerom może brakować nieco przestrzeni nad głową.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Auto pewnie trzyma się drogi, to zasługa skomplikowanego, wielowahaczowego zawieszenia rodem z większego modelu 156. ABS i sześć poduszek powietrznych oferuje poza Alfą tylko Peugeot w droższych odmianach 307.

Na tylnym siedzeniu dwa zagłówki, pas dla siedzącego pośrodku pasażera tylko statyczny. W przeprowadzonych ostatnio testach Euro-NCAP Alfa 147 zdobyła trzy gwiazdki na pięć możliwych.

Osiągi. 9,3 sek. do 100 km/h to wprawdzie wynik bardziej niż wystarczający, ale od auta o zacięciu sportowym można oczekiwać dużo więcej. Rozczarowanie jest tym większe, że identyczne osiągi ma odmiana ze skrzynią biegów Selespeed.

Komfort

Zawieszenie wystarczająco sztywne, auto zdradza tendencję do podsterowności dopiero z kompletem pasażerów i wypełnionym bagażnikiem. Podczas deszczu, gdy włączone są wycieraczki, podczas cofania automatycznie włącza się wycieraczka tylnej szyby.

Dziwnie rozwiązano sterowanie elektrycznie opuszczanymi szybami. By opuścić lub podnieść szybę z tyłu, trzeba najpierw wcisnąć przycisk "rear".

Cena/koszty

Niestety, piękna Alfa nie jest tania. Ponad 87 tysięcy za auto kompaktowe to wyśrubowana cena. Wprawdzie za tę kwotę otrzymujemy mocny silnik, świetne właściwości jezdne i bogate wyposażenie standardowe, ale za takie pieniądze można kupić już sporo większy samochód.

Ocena: 4