Najlepszym przykładem udanego sięgania do własnej klasyki jest Alfa Romeo, która w tym roku świętuje 90 rocznicę powstania.Nadwozie następczyni kompaktowego duetu 145/146 nazwanej lakonicznie kolejnym numerem "147" zawiera nową interpretację detali słynnej poprzedniczki, Alfy 6C 2500 w wersji Villa d'Este z 1949 r., nazwanej tak na cześć zwycięstwa w konkursie elegancji. W "stoczterdziestcesiódemce" odnajdujemy maskę z silnika w kształcie litery V, wąski "grill" z dwoma osobnymi wlotami powietrza po bokach, pod przednimi reflektorami.
Tablica rejestracyjna znajduje się jednak z boku, na jednym ze zderzaków. Auto ma długość 4,16 m i szerokość 1,70 m (poprzedniczka Alfa 145 odpowiednio 4,09 i 1,71 m, 146 - 4,26 i 1,71 m).Projektanci wnętrza również umiejętnie połączyli elementy nostalgiczne ze stylem high-tech. Za kierownicą znajdują się trzy okrągłe wskaźniki z chromowanymi pierścieniami.
Z wielofunkcyjnego wyświetlacza kierowca może odczytać wszystkie istotne informacje: godzinę i datę, temperaturę na zewnątrz, ostrzeżenie o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości, o usterkach pojazdu, wyświetla także dane z komputera pokładowego.Przyjemnej atmosferze sprzyja automatyczna klimatyzacja z osobną regulacją dla wnętrza po stronie kierowcy i pasażera, reagująca na natężenie promieniowania słonecznego, stopień nagrzania i zanieczyszczenie powietrza.Alfa 147 oferowana będzie od początku w trzech benzynowych wersjach silnikowych.
Klienci otrzymają do wyboru jednostki Twin Spark - dwie 1.6 16V: o mocy 105 KM i 120 KM oraz 2.0 16V 150-konny. Silnik 2.0 dostępny będzie z manualną skrzynią biegów lub przekładnią Selespeed o automatycznej zmianie biegów i kontroli sprzęgła. Wiosną 2001 r. w ofercie znajdzie się dodatkowo silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail 1.9 JTD o mocy 110 KM - wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej, z manualną skrzynią biegów.
Płyta podłogowa nowego modelu wzorowana jest na platformie sportowej limuzyny klasy średniej 156, z niej przejęte zostało zawieszenie kół z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z przodu i kolumnami McPhersona z tyłu. Konstruktorzy poważnie potraktowali temat bezpieczeństwa. "147" otrzymała układy: ABS, EBD - rozdziału siły hamowania pomiędzy koła przednie i tylne, ASR - zapobiegający poślizgowi podczas przyspieszania i VDC - kontroli stabilności. O bezpieczeństwo bierne podróżnych zadba sześć poduszek powietrznych - po dwie czołowe, boczne i okienne.W wyposażeniu Alfy 147 znajdzie się osiem głośników.
Na życzenie dostępny jest wysokiej klasy zestaw audio firmy Bose z sześciokanałowym wzmacniaczem i aktywnym głośnikiem niskotonowym. W opcji dostarczany będzie także pakiet komunikacyjny złożony z telefonu, układu nawigacyjnego, systemu sterowania głosem i kolorowego ekranu.Alfa Romeo 147 zaprezentowana została podczas salonu samochodowego w Turynie, do sprzedaży wejść ma pod koniec października. Na polskim rynku pojawi się najprawdopodobniej na początku przyszłego roku.
Galeria zdjęć
High-tech w nostalgicznym stylu
High-tech w nostalgicznym stylu