Auto Świat High-tech w nostalgicznym stylu

High-tech w nostalgicznym stylu

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pięknie jest, jeśli producent samochodów może powołać się na chlubną, długoletnią tradycję. W modelach z wczoraj i przedwczoraj znajduje wtedy elementy stylistyczne, które dają się ożywić w nowoczesnej formie.

High-tech w nostalgicznym stylu
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
High-tech w nostalgicznym stylu

Najlepszym przykładem udanego sięgania do własnej klasyki jest Alfa Romeo, która w tym roku świętuje 90 rocznicę powstania.Nadwozie następczyni kompaktowego duetu 145/146 nazwanej lakonicznie kolejnym numerem "147" zawiera nową interpretację detali słynnej poprzedniczki, Alfy 6C 2500 w wersji Villa d'Este z 1949 r., nazwanej tak na cześć zwycięstwa w konkursie elegancji. W "stoczterdziestcesiódemce" odnajdujemy maskę z silnika w kształcie litery V, wąski "grill" z dwoma osobnymi wlotami powietrza po bokach, pod przednimi reflektorami.

Tablica rejestracyjna znajduje się jednak z boku, na jednym ze zderzaków. Auto ma długość 4,16 m i szerokość 1,70 m (poprzedniczka Alfa 145 odpowiednio 4,09 i 1,71 m, 146 - 4,26 i 1,71 m).Projektanci wnętrza również umiejętnie połączyli elementy nostalgiczne ze stylem high-tech. Za kierownicą znajdują się trzy okrągłe wskaźniki z chromowanymi pierścieniami.

Z wielofunkcyjnego wyświetlacza kierowca może odczytać wszystkie istotne informacje: godzinę i datę, temperaturę na zewnątrz, ostrzeżenie o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości, o usterkach pojazdu, wyświetla także dane z komputera pokładowego.Przyjemnej atmosferze sprzyja automatyczna klimatyzacja z osobną regulacją dla wnętrza po stronie kierowcy i pasażera, reagująca na natężenie promieniowania słonecznego, stopień nagrzania i zanieczyszczenie powietrza.Alfa 147 oferowana będzie od początku w trzech benzynowych wersjach silnikowych.

Klienci otrzymają do wyboru jednostki Twin Spark - dwie 1.6 16V: o mocy 105 KM i 120 KM oraz 2.0 16V 150-konny. Silnik 2.0 dostępny będzie z manualną skrzynią biegów lub przekładnią Selespeed o automatycznej zmianie biegów i kontroli sprzęgła. Wiosną 2001 r. w ofercie znajdzie się dodatkowo silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail 1.9 JTD o mocy 110 KM - wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej, z manualną skrzynią biegów.

Płyta podłogowa nowego modelu wzorowana jest na platformie sportowej limuzyny klasy średniej 156, z niej przejęte zostało zawieszenie kół z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z przodu i kolumnami McPhersona z tyłu. Konstruktorzy poważnie potraktowali temat bezpieczeństwa. "147" otrzymała układy: ABS, EBD - rozdziału siły hamowania pomiędzy koła przednie i tylne, ASR - zapobiegający poślizgowi podczas przyspieszania i VDC - kontroli stabilności. O bezpieczeństwo bierne podróżnych zadba sześć poduszek powietrznych - po dwie czołowe, boczne i okienne.W wyposażeniu Alfy 147 znajdzie się osiem głośników.

Na życzenie dostępny jest wysokiej klasy zestaw audio firmy Bose z sześciokanałowym wzmacniaczem i aktywnym głośnikiem niskotonowym. W opcji dostarczany będzie także pakiet komunikacyjny złożony z telefonu, układu nawigacyjnego, systemu sterowania głosem i kolorowego ekranu.Alfa Romeo 147 zaprezentowana została podczas salonu samochodowego w Turynie, do sprzedaży wejść ma pod koniec października. Na polskim rynku pojawi się najprawdopodobniej na początku przyszłego roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków