Nadwozie/jakość

Dynamiczne i eleganckie zarazem linie nadwozia budzą sympatię już na pierwszy rzut oka. Po zajęciu miejsca w środku można nadal zachwycać się mistrzostwem włoskich projektantów, gdyż kokpit również wygląda znakomicie.

Sportowy styl auta podkreślają tunelowe zegary o białych tarczach, trójramienna kierownica i sprężyste fotele. Miejsca w środku jest sporo, jedynie opadająca linia dachu może przeszkadzać rosłym pasażerom jadącym z tyłu.

Trzem osobom nie będzie tam zbyt wygodnie, ale przecież to auto kompaktowe (Włosi dla środkowego pasażera przewidzieli zresztą jedynie pas biodrowy). Niestety, bagażnik jest mały nawet jak na kompakt.

Urządzenia kontrolno-sterujące obsługuje się bez problemu, ale pełne wykorzystanie funkcji radioodtwarzacza czy systemu klimatyzacji wymaga wcześniejszego sięgnięcia po instrukcję obsługi.

Układ napędowy/osiąg

Kolejna mocna strona Alfy to silnik. Dwulitrowa jednostka napędowa nie tylko brzmi w niepowtarzalny, zastrzeżony dla tej marki sposób (trochę za głośno, ale jej miłośnicy to lubią), ale też znakomicie radzi sobie z napędem auta.

Przyspieszenie i elastyczność są lepsze niż u konkurentów wyposażonych w silniki dwulitrowe. Niestety, za dobre osiągi zapłacimy przy dystrybutorze, bowiem średnie spalanie w teście znacznie przekroczyło wskazania producenta. Irytuje niezbyt precyzyjny mechanizm zmiany biegów.

Układ jezdny/komfort

Jazda Alfą po krętej drodze to prawdziwa przyjemność. Wchodzi w zakręty jak zaczarowana, lekką podsterowność wykazuje jedynie przy pełnym obciążeniu. Lepiej jednak, gdy droga będzie gładka, bowiem resorowanie jest raczej twarde.

W mieście jeździ się mniej przyjemnie niż na szosie, bowiem manewrowanie w tłoku utrudniają duży promień zawracania i niezbyt dobra widoczność do tyłu. Hamulce funkcjonują przyzwoicie, ale w aucie o sportowym zacięciu mogłyby być skuteczniejsze.

Koszty/bezpieczeństwo

Za urodę i dynamikę trzeba słono zapłacić. Blisko 88 tysięcy to dużo jak za samochód tej wielkości. Można się jedynie pocieszać, że podróże będą bezpieczne, gdyż w standardzie otrzymujemy ABS, poduszki przednie, boczne i kurtyny powietrzne, a w testowanej wersji Distinctive - także układ stabilizacji toru jazdy.