Stelvio First Edition - pierwsza limitowana seria SUV-a Alfy - kosztuje w Polsce od 232 500 zł.

W tej cenie otrzymujemy bogato wyposażony samochód o sportowym zacięciu. Pod maską pracuje silnik 2.0 turbo, współpracujący z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Generowane przez tę jednostkę 280 KM i 400 Nm pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 sekundy.

Seryjnie w tej wersji wsytępuje napęd na 4 koła Q4, jednak ma on tendencję do faworyzowania tylnej osi, co powinno zwiększać frajdę z jazdy przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Dopiero po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności, system w rzeczywistym czasie przekazuje 50 proc. momentu na oś przednią.

Wyposażenie Stelvio First Edition jest kompletne, obejmuje m.in.: system wyboru trybu jazdy Alfa DNA, reflektory bi-ksnonowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, skórzaną tapicerkę foteli z podgrzewaniem i regulacją elektryczną, drewniane elementy ozdobne we wnętrzu, nawigację i system audio z ekranem dotykowym o przekątnej 8,8 cali, systemy bezpieczeństwa czynnego oraz aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 20 cali.

Lakier metalizowany wymaga dopłaty 4300 zł, a dedykowany Rosso Competizione kosztuje 9800 zł.

Pierwsze dostawy Alfy Romeo Stelvio planowane są na marzec. Pozostałe wersje silnikowe i wyposażeniowe dołączą do gamy modelowej na przełomie kwietnia i maja.