Decyzja o zlokalizowaniu produkcji w Ausrtii została podjęta w 2008 roku, a na partnera wybrano spółkę Magna Steyr. Pierwsze, przedprodukcyjne egzemplarze Rapide'a opuściły bramy zakładu w Grazu w czwartym kwartale 2009 roku. Produkcja pełną parą ruszyła w 2010 roku.

Dlaczego więc teraz obie firmy rozwiązują udaną współpracę? Aston Martin tłumaczy to faktem, że trzy lata temu możliwości fabryki w Gaydon były ograniczone i produkcja nowego, czterodrzwiowego modelu kolidowałaby z wytwarzaniem pozostałych aut. Teraz sytuacja uległa zmianie, fabryka jest bardziej elastyczna i wydajna. W związku z tym brytyjski producent postanowił przenieść wytwarzanie Rapide'a do Anglii.

Prace nad przystosowaniem zakładów w Gaydon do produkcji Aston Martina Rapide już się rozpoczęły. Pierwsze egzemplarze mają opuścić linię montażową w drugiej połowie 2012 roku.