- „Cieszymy się, że najnowsza generacja Astry zdołała przekonać do siebie już ponad pół miliona klientów. Duży popyt na innowacyjne rozwiązania i elementy wyposażenia oraz ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę świadczą o tym, że nasza filozofia wprowadzania wyznaczających trendy technologii w klasie kompaktowej oraz ich udostępnienia szerokiemu gronu odbiorców sprawdza się w praktyce. Tak właśnie rozumiemy hasło „przyszłość należy do wszystkich” — powiedział dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej, Peter Küspert.

Zamówienia na Opla Astrę odzwierciedlają wyjątkową renomę technicznie zaawansowanych rozwiązań. Prawie 60 procent klientów decyduje się na przednią kamerę Opel Eye, która w połączeniu z licznymi systemami wspomagającymi kierowcę sprawia, że jazda Astrą jest nie tylko przyjemniejsza, ale i bezpieczniejsza. W prowadzeniu pojazdu pomagają między innymi: rozpoznawanie znaków drogowych, asystent pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, a także monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu z alarmem przedkolizyjnym i funkcją autonomicznego hamowania awaryjnego. Ten ostatni system pomaga uniknąć najechania na tył pojazdu poprzedzającego lub przynajmniej złagodzić skutki takiego zdarzenia.

Opel Astra jest również dostępny z opcjonalnym radarem najnowszej generacji wraz z opartym na nim adaptacyjnym tempomatem (ACC), który automatycznie utrzymuje zaprogramowaną odległość od pojazdu poprzedzającego. ACC automatycznie dostosowuje prędkość, aby zachować bezpieczny dystans; dostępne są trzy ustawienia (blisko — średnio — daleko). Jeżeli danym pasem, przed Astrą, nie jedzie inny pojazd, ACC działa jak tradycyjny tempomat — chociaż w trakcie zjazdu ze wzniesienia dodatkowo uruchamia on hamulce, aby zachować ustawioną prędkość.

Mniej więcej co trzeci nabywca Astry zamawia tylne światła LED, aby być jeszcze lepiej widocznym na drodze. Jednak klienci nie oczekują od Opla Astry wyłącznie bezpieczeństwa. Pragną także komfortu oraz kompleksowego dostępu do informacji i multimediów. Drugim pod względem popularności elementem wyposażenia po przedniej kamerze jest system Navi 900 IntelliLink. Około 55 procent egzemplarzy Astry sprzedawanych w Europie jest wyposażonych w ten ultranowoczesny system multimedialny z ośmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym i zintegrowaną nawigacją.

Około co czwarty nabywca Astry decyduje się na dalsze podniesienie komfortu jazdy dzięki obsypanym nagrodami, ergonomicznym przednim fotelom z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców). Fotele te mają funkcje wentylacji i regulacji podparcia bocznego, a fotel kierowcy dodatkowo funkcję masażu, co jest unikatowym rozwiązaniem w klasie kompaktowej.

Opel Astra - popularność bogatszych wersji wyposażenia

Dużym zainteresowanym klientów cieszą się także obie wyższe wersje wyposażenia Astry. Ponad 60 procent nabywców Astry zdecydowało się na kupno bogatszych wersji, zawierających znacznie więcej elementów i funkcji niż wersja podstawowa, w przypadku której trzeba by je dodatkowo zamawiać. Przykładem takiego wyposażenia jest osobisty asystent kierowcy Opel OnStar, montowany standardowo już od wersji Dynamic. Oferuje on takie funkcje, jak automatyczne reagowanie na zderzenie, diagnostyka pojazdu, pomoc w przypadku kradzieży pojazdu oraz opcje łączności przez hotspot 4G/LTE Wi-Fi zapewniający stabilne połączenie z Internetem. Z szybkiego połączenia mobilnego może korzystać jednocześnie nawet siedem urządzeń podłączonych do systemu.