Audi A8 w wariancie kingsize nigdzie nie zdoła przemknąć niezauważony. Samochód mierzy bowiem 6,36 m, a jego rozstaw osi wynosi 4,22 m. W środku zmieści się 6 pasażerów.
Prawie rok zajęło ekspertom opracowanie, zaprojektowanie i zbudowanie tej wyjątkowo długiej, luksusowej limuzyny. Największą trudnością było zachowanie sztywności pojazdu.
Audi A8 L extended osadzono na konstrukcji Audi Space Frame i wyposażono w aluminiową karoserię, którą w całości przebudowano, począwszy od słupka A.
Inżynierowie wydłużyli progi boczne i tunel środkowy. Podwójna ścianka oddziela przedział pasażerski od bagażnika, a w dach wmontowano dodatkowe aluminiowe profile rurowe oraz usztywnienia poprzeczne. Reprezentacyjna limuzyna formatu XXL w kolorze niebieskim Mondschein z efektem metalicznym ma o 1,09 m większy rozstaw osi niż wydłużona wersja Audi A8. Masa pojazdu wynosi 2418 kilogramów.
W zewnętrznej warstwie dachu inżynierowie umieścili szklaną szybę długości 2,40 m, dającą poczucie jeszcze większej przestrzeni.
Wszyscy pasażerowie Audi A8 L extended siedzą w kierunku jazdy. Sześć siedzeń obito skórą Valcona w kolorze aksamitnego beżu. Fotele drugiego i trzeciego rzędu są pojedyncze i wyposażone w elektryczną regulację. Dodatkowo, przy trzecim rzędzie siedzeń znajdziemy kontynuację konsoli środkowej, wyświetlacz systemu multimedialnego oraz lodówkę.
Za napęd unikatowego Audi A8 odpowiedzialny jest silnik 3.0 TFSI o mocy 310 KM, generujący moment obrotowy 440 Nm. Dzięki niemu, limuzyna od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna, elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przekazuje siły napędowe na stały napęd na cztery koła quattro.
Za 19-calowymi, 15-ramiennymi felgami, zamontowano układ hamulcowy zapożyczony z Audi S8.
Audi A8L extended to pomysł pojedynczego klienta z Europy, ale zdołał przypaść do gustu również innym i Audi zaczęło otrzymywać kolejne zamówienia na 6-drzwiowy pojazd.