Audi ulepszyło jednostkę napędową 2.5 TFSI, dzięki czemu z niezmienionej pojemności 2480 cm3, uzyskano 17 procent więcej mocy. Silnik dysponuje 400 KM i jest mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min.
Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a wariant roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.
Moc jednostki napędowej 2.5 TFSI przesyłana jest do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic.
Samochód został wyposażony w 19-calowe felgi, na życzenie klienci mogą dostać obręcze 20 calowe. Za nimi pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe.
Opcjonalnie dostępne są lżejsze i bardziej odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok.
Opcjonalnie, po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej, dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED (OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne).
Każde światło tylne to cztery wąskie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi.
W wyglądzie samochodu zwracają uwagę duże wloty powietrza, nowo zaprojektowana kratownica oraz umocowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler i dwie owalne końcówki rur wydechowych. Nowe Audi TT RS Coupé i nowe Audi TT RS Roadster ma być ucieleśnieniem mocy.
Oba modele mają długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m.
Wszystkie informacje są standardowo wyświetlane na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca ma tu możliwość wyboru jednego z trzech widoków, w tym specjalnego widoku RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz. Dodatkowo, Audi virtual cockpit może pokazać specjalny sygnał wizualny informujący o osiągnięciu granicznej ilości obrotów.
Po raz pierwszy w gamie samochodów typu RS, skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, posiada obok przycisków wielofunkcyjnych dwa przyciski satelitarne, z których jeden służy do uruchamiania samochodu, a drugi do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ręce osoby prowadzącej auto spoczywają cały czas na kierownicy. Wciśnięcie przycisku na konsoli środkowej steruje klapami w układzie wydechowym, przez co reguluje brzmienia silnika.
Sprzedaż Audi TT RS w Europie rozpocznie się jesienią tego roku.