Q3 bazuje na płycie podłogowej Volkswagena Tiguana, mierzy 4,39 x 1,83 x 1,6 m, ma bagażnik o pojemności 460-1365 l i zabiera na pokład 5 osób. Najtańsza wersja ma napęd na przednie koła, a droższe słynny Quattro (sprzęgło Haldex, modele Q5 i Q7 mają układ Torsen). Z innych zabawek w układzie napędowym mamy elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego zintegrowaną z ESP. Pod maską jeden z trzech silników. Każdy potrafi odzyskiwać energię w czasie hamowania i każdy ma system stop&start. A jakie to silniki? Benzynowy 2,0 TFSI oferuje 170 (napęd na przód lub 4x4) lub 211 KM (tylko 4x4), natomiast wysokoprężny 2,0 TDI 140 (napęd na przód lub 4x4) lub 177 KM (tylko 4x4). Najmocniejszy silnik rozpędza Q3 do setki w 6,9 s i maksymalnie 230 km/h, a najoszczędniejszy spala średnio 5,2 l/100 km. Nadwozie jak w każdy Audi, wnętrze też nie zaskakuje niczym szczególnym. Z ekstrasów wyposażeniowych warto wspomnieć o systemie audio Bose z 14 głośnikami, nawigacji opartej na dysku twardym, podładowanym dostępie do Internetu czy systemie wykorzystującym 12 czujników, dzięki którym samodzielnie parkuje auto równolegle (w sam raz, jak ktoś nie potrafi parkować).
Audi Q3
Audi pokazało model Q3. To najmniejszy, najmniej terenowy i najtańszy SUV tej marki.