Auto Świat Wiadomości Aktualności Bestseller Fiata na targach w Hanowerze

Bestseller Fiata na targach w Hanowerze

Autor Piotr Rejowski
Piotr Rejowski

Na 65. Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze Fiat zaprezentował najnowszą generację bestsellera – nowego Fiata Ducato. Szósta generacja tego modelu została po raz pierwszy pokazana w kwietniu tego roku, wkrótce potem auto trafiło do salonów.

Fiat Ducato 2014
Zobacz galerię (17)
Onet
Fiat Ducato 2014

Nowy Fiat Ducato to najnowsza odsłona bestsellera, który przez 33 lata, przez 5 generacji, zdobył ponad 2,6 miliona klientów. Pojazd, który na polskim rynku nie ma sobie równych, wyposażono w szereg nowych rozwiązań spełniających potrzeby współczesnego rynku. Aktualnie model jest sprzedawany w ponad 80 krajach całego świata, w tym w Ameryce Północnej, w której od tego roku sprzedawany jest pod marką RAM.

Nowy Ducato oferuje trzy wersje wykończenia wnętrza - Classic, Techno i Lounge, wyposażone w nowe siedzenia pokryte nieplamiącym się materiałem tapicerki. Samochód charakteryzuje się zwiększoną wytrzymałością i niezawodnością, w efekcie wzmocnienia konstrukcji nadwozia i drzwi, zwiększenia komfortu jazdy, zastosowania trwalszego i wydajniejszego układu hamulcowego, układu zawieszenia i sprzęgła o wydłużonej żywotności oraz nowego, o wysokiej jakości białego lakieru nadwozia zachowującego nieskazitelną barwę w dłuższym okresie użytkowania.

Gama nowych silników z serii MultiJet (Euro 5+) to m.in. jednostka 2.0 MultiJet o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (5-biegowa skrzynia przekładniowa). Kolejnym silnikiem jest 2.3 MultiJet o mocy 130 koni i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (skrzynia 6-biegowa), który spala średnio 5,8 l/100 km.

Trzecim z serii MultiJet jest silnik o pojemności 2,3 litra i mocy 150 KM, momencie obrotowym 350 Nm (skrzynia 6-stopniowa). Najmocniejszym z silników serii MultiJet jest 180-konna jednostka o pojemności 3 litrów i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (skrzynia 6-stopniowa). Wkrótce po premierze Nowego Ducato dostępna będzie 3-litrowa, dwupaliwowa wersja silnika MultiJet Natural Power na metan/benzynę (Euro 6) o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm.

Wszystkie wersje Fiata Ducato wyposażone są standardowo w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC). Został on ulepszony o system zapobiegania dachowaniu na wypadek przemieszczenia się ładunku współpracujący z systemem kontroli ładunku (LAC), asystentem ruszania pod górę Hill Holder, systemem antypoślizgowym (ASR) oraz elektronicznym systemem awaryjnego hamowania (EBA).

W celu zapewnienia lepszej manewrowości i polepszenia komfortu jazdy, dla wersji silnikowych MultiJet 2,3 i 3,0 oferowane jest seryjnie wspomaganie kierownicy Servotronic (EVO). Opcjonalnie dostępne są dodatkowe systemy wspomagania jazdy, m.in. Traction+ (wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), systemem ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Control) i systemem automatycznego rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).

Ulepszeniu uległy również systemy multimedialne, m.in. w postaci szerszej oferty radioodbiorników MP3 z technologią Bluetooth. Oprócz radia podstawowego dostępny jest system Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym, kamerą cofania i systemem nawigacji. Każde radio może być opcjonalnie wyposażone w cyfrowy tuner radiowy (DAB).

Poprzez kombinacje różnych wersji nadwozia, silników i mechaniki istnieje niemal 10 000 wariantów pojazdów dostawczych, minibusów i podwozi do zabudowy. Do wyboru jest osiem różnych pojemności wersji furgonów - od 8 do 17 metrów sześciennych - o wiodących parametrach w swojej kategorii. Nowy Fiat Ducato dostępny jest w 4 długościach i 3 wysokościach dla furgonów oraz 6 długościach podwozia pod zabudowę.

Nowością jest najwyższa dopuszczalna masa całkowita Ducato w kategorii pojazdów wyposażonych w tylną oś z pojedynczymi kołami (w odróżnieniu od bliźniaczych) - wartość ta to 4,4 tony dla wersji kamper i 4,25 tony dla Maxi - najwyższe dopuszczalne obciążenie na przednią oś (do 2100 kg) i tylną oś (podwyższone do 2500 kg) oraz rekordowa ładowność użytkowa (do 2,1 tony dla wersji furgon).

Gama Nowego Ducato obejmuje ponadto nowe wersje wywrotki trójstronnej i siedmioosobowej brygadówki, a także nowe wyposażenie opcjonalne, m.in. stały lub wypinany hak holowniczy i ułatwiający załadunek stopień wejściowy, pozwalający jeszcze bardziej obniżyć próg załadunkowy.

Autor Piotr Rejowski
Piotr Rejowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków