W tym roku mamy 13 kandydatów. Wybrało je gremium złożone z przedstawicieli PZU SA, ekspertów rynku motoryzacyjnego oraz członkówredakcji "Auto Świata". (W ostatniej chwili dołączył CitroĎn C6).Uznaliśmy, że bezpieczne auto musi legitymować się 5-gwiazdkowym wynikiem za zderzenie offsetowe z odkształcalną barierą. Nominowane auta opisywaliśmy wielokrotnie, nasi Czytelnicy nie będą mieli więc kłopotów z ich oceną. Jednak dla przypomnienia publikujemy obok ich zdjęcia, a także króciutkie charakterystyki dotyczącebezpieczeństwa. Zachęcamy do udziału w plebiscycie. Kandydatów do tytułu przedstawimy także w najbliższym numerze "Auto Świata".Nominowani kandydaci do tytułu:BMW 3 - W standardzie airbagi czołowe/boczne/kurtyny, układy ABS i DSC (ESP). 5 gwiazdek w crash-teście, wysoka ochrona dzieci (4 gwiazdki na 5 możliwych), 1 gwiazdka za ochronę pieszychCitroen C6 - 5 gwiazdek w crash-teście, 4H za ochronę dzieci, 4 gwiazdki za ochronę pieszych (maks. ocena!). ABS, airbagi czołowe/boczne/kurtynyFiat Croma - ABS i airbagi czołowe/boczne/kurtyny oraz na kolana w standardowym wyposażeniu. 5 gwiazdek w crash-teście, 4 gwiazdki za ochronę dzieci i 1 gwiazdka za ochronę pieszychFiat Grande Punto - 5 gwiazdek w crash-teście, wysoka ochrona dzieci i pieszych (po 3 gwiazdki). W standardowym wyposażeniu ABS oraz 4 airbagiLexus GS - Limuzyna z bardzo bogatym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa (10 airbagów). 5 gwiazdek w crash-teście, wysoka ochrona dzieci (4 gwiazdki), średnia pieszych (2 gwiazdki)Mazda 5 - 5 gwiazdek w crash-teście, dobra ochrona dzieci (3 gwiazdki) oraz średnia pieszych (2 gwiazdki). W standardowym wyposażeniu poduszki czołowe/boczne/kurtyny oraz ABSMercedes S - Luksusowa limuzyna, w której zamontowano wszelkie możliwe układy i systemy bezpieczeństwa. Crash-testu jeszcze nie przeprowadzono (nominacja warunkowa)Mercedes A - Poduszki czołowe i boczne oraz ABS w standardowym wyposażeniu. 5 gwiazdek w crash-teście. Wysoka ochrona dzieci (4 gwiazdki) oraz średnia pieszych (2 gwiazdki)Opel Zafira - W seryjnym wyposażeniu ABS oraz poduszki czołowe i boczne. 5 gwiazdek w crash-teście, wysoka ochrona przewożonych dzieci (4 gwiazdki) oraz średnia pieszych (2 gwiazdki)Peugeot 1007 - 5 gwiazdek w crash-teście, dobra ochrona dzieci (3 gwiazdki) oraz średnia pieszych (2 gwiazdki). W seryjnym wyposażeniu ABS oraz poduszki czołowe i boczneRenault Clio - W wyposażeniu standardowym układ ABS oraz airbagi czołowe i boczne. 5 gwiazdek w crash-teście, wysoka ochrona dzieci (4 gwiazdki), niska pieszych (1 gwiazdka)Toyota Yaris - 2 poduszki powietrzne w standardzie (kierowcy i pasażera) plus układ ABS. 5 gwiazdek w crash-teście, dobra ochrona dzieci (3 gwiazdki), średnia pieszych (2 gwiazdki)Volkswagen Passat - W seryjnym wyposażeniu ABS oraz ESP, a także poduszki czołowe/boczne/kurtyny. 5 gwiazdek w crash-teście, wysoka ochrona dzieci (4 gwiazdki), średnia pieszych (2 gwiazdki) Skrócony regulamin plebiscytuUczestnikami plebiscytu mogą być osoby pełnoletnie, które do 18.12.2005 r. nadeślą prawidłowo wypełnione kupony lub wyślą SMS w dniach 5-18.12. 2005 r. pod wskazany numer oraz spełnią warunki określone w regulaminie plebiscytu. Zwycięzcą plebiscytu zostanie samochód, który otrzyma największą liczbę zgłoszeń. Spośród osób, które nadeślą kupony lub SMS-y, wylosowanych zostanie 30 laureatów, którzy otrzymają nagrody. Nadesłanie zgłoszenia oznacza wyrażenie zgody na publikację swoich danych osobowych na liście laureatów. Pełny tekst regulaminu do wglądu w red. "Auto Świata".