Ż adnych eksperymentów. Takie polecenie wydał zarząd BMW swojemu działowi badań i rozwoju w momencie rozpoczęcia prac nad szóstą generacją jednej z najpopularniejszych linii modelowych marki.

I jak widać na najnowszych komputerowych wizualizacjach stworzonych na bazie już jeżdżących prototypów, zespół kierowany przez Adriana van Hooydonka spisał się na medal! Nowa odsłona serii 3 (F30) będzie stanowić zatem stylistyczną ewolucję obecnie oferowanego modelu, z wyraźnymi nawiązaniami do większej serii 5 (m.in. przód nadwozia z większymi „nerkami” grilla, reflektory, przetłoczenia na masce).

Dzięki takiemu zabiegowi design „trójki” zyska bardziej reprezentacyjny charakter – koncern chciałby pozycjonować auto na samym szczycieklasy średniej w segmencie premium (także z tego powodu dwie odmiany coupé, kabriolet oraz GT otrzymają nowe oznaczenia – seria 4).

Sedan i kombi pojawią się na rynku już w przyszłym roku i na tle konkurentów będą się wyróżniać m.in. ponadstandardowym wyposażeniem, które obejmie takie elementy jak: aktywny układ kierowniczy i jezdny,;systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i pojazdach znajdujących się w tzw. martwym polu widzenia kierowcy, a także zapobiegania potencjalnej kolizji; wyświetlacz head-up; Night Vision z funkcją rozpoznawania pieszych; oraz zestawy multimedialne, w tym znane z serii 5 radio internetowe oraz nowa generacja systemu iDrive.

Paletę jednostek napędowych zdominują silniki turbodoładowane. Poza znanymi już motorami 4- i 6-cylindrowymi o pojemnościach od 1,6 do 3,0 l l (patrz ramka) w ofercie po raz pierwszy w tym segmencie pojawi się1,5-litrowy silnik 3-cylindrowy. Wszystkie jednostki standardowo będą wyposażone w elementy systemu EfficientDynamics, dzięki czemu mają zużywać średnio od 10 do nawet 20 proc. mniej paliwa niż porównywalne odmiany obecnej generacji modelu.

Nie można oczywiście zapomnieć o topowej wersji M3, która dołączy do oferty w 2013 roku. Model ten dostępny będzie z 6-cylindrowym silnikiem 3.2 z podwójnym turbo (moc ok. 450 KM) i 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową.

Debiut sedana planowany jest na marzec, a kombi – na wrzesień 2012 r.