W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW serii 3 jest jeszcze nowocześniejsze
BMW postanowiło nie czekać z wprowadzeniem nowości do serii 3 i zafundowało jej w zeszłym roku drugi lifting. Lekko odświeżono stylistykę i wprowadzono nowe wyposażenie. Ponadto obsługę ułatwiają nowy system operacyjny BMW 8.5 i udoskonalony kontroler iDrive z funkcją QuickSelect, a nawigacja zyskała funkcję Augmented View. Oczywiście już wcześniej na pokładzie pojawił się zupełnie nowy kokpit z dużym zakrzywionym ekranem łączącym cyfrowy zestaw wskaźników i centralny wyświetlacz dotykowy. Dodatkowo lifting przyniósł nowe dekory (np. matowe drewno) i nowe tapicerki (np. z tkaniny M PerformTex). Z zewnątrz zmiany są kosmetyczne i sprowadzają się właściwie do detali (nowe lakiery, dwukolorowe felgi). Dzięki tej aktualizacji bawarska trójka pozostała jednym z najnowocześniejszych samochodów w swojej klasie.
BMW serii 3. Klasyczne nadwozia wciąż mają się dobrze
Choć na rynku w ostatnim czasie królują SUV-y, to BMW serii 3 cały czas znajduje się w ścisłej czołówce sprzedaży. Dostępne jest jako sedan lub kombi. W tej pierwszej konfiguracji mierzy 4713 mm długości, 1827 mm szerokości, 1440 mm wysokości, a rozstaw osi to 2851 mm. Limuzyna cieszy się dużym uznaniem polskich kierowców. BMW ma w ofercie jeszcze praktyczniejszą propozycję dla każdego, kto potrzebuje większej przestrzeni. To Touring, czyli do odmiany kombi BMW serii 3. Ma ona 500-litrowy bagażnik, więc o 20 l większy, jednak ważniejszy od pojemności jest zdecydowanie łatwiejszy dostęp do tej przestrzeni niż w sedanie. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń załadunkowa już zdecydowanie rośnie — do 1510 l (odpowiednio 410 l i 1420 l w hybrydzie plug-in). Ponadto więcej miejsca mają pasażerowie w drugim rzędzie. Co istotne, w tej wersji "trójka" również wygląda zgrabnie i dynamicznie. Oferta jest taka sama w obu wariantach nadwozia.
BMW serii 3, czyli potęga wyboru
BMW ma ofertę dla każdego kierowcy, co w BMW serii 3 widać jak na dłoni. Wybór dostępnych silników jest przebogaty. W ofercie serii 3 znajdziemy zarówno silniki benzynowe (moc od 156 do 374 KM), jak i diesle (150-340 KM). Wszystkie odmiany współpracują wyłącznie z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, a najmocniejsze wersje są napędzane na wszystkie koła (xDrive). Dostępna jest również hybryda typu plug-in o mocy systemowej wynoszącej 292 KM. To bardzo ciekawa wersja. Na samym prądzie potrafi przejechać nawet do 101 km wg WLTP, a to oznacza, że większość kierowców może codziennie jeździć bezemisyjnie, a auto ładować w domu po tańszej nocnej taryfie. W trasie zasięg wzrośnie oczywiście za sprawą silnika spalinowego. Na tym jednak szeroki wachlarz jednostek napędowych się nie kończy. I limuzynę, i kombi można zamówić w pełnoprawnej wersji M. W odmianie M3 Competition z napędem xDrive kierowca ma teraz do dyspozycji 530 KM przy 6 tys. 250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy (650 Nm) dostępny jest w zakresie 2 tys. 750 – 5 tys. 730 obr./min. Efekt? Krótszy czas przyspieszenia od 0 do 100 km na godz. – sedan potrzebuje na to 3,5 s, a kombi 3,6 s.