Subtelne zmiany zewnętrze obejmują nowe, w pełni LED-owe reflektory, charakterystyczne „nerki” z 9, a nie 12 listwami oraz przeprojektowany zderzak. Z tyłu zdecydowano się jedynie na montaż chromowanej listwy pomiędzy odblaskami w zderzaku.

We wnętrzu odświeżonej serii 7 pojawiły się nowe fotele, które mają pozwalać na jeszcze bardziej komfortowe podróżowanie. Pasażerowie z tyłu mogą dodatkowo relaksować siędzięki nowemu systemowi rozrywki z ekranami o przekątnej 9,2 cala i wysokiej klasy systemowi audio marki Bang & Olufsen z 16 głośnikami. Zmodyfikowany został też zestaw wskaźników, a centralny wyświetlacz zyskał nową grafikę z trybem 3D.

W odnowionej serii 7 pojawi się nowy silnik diesla. Rzędowa, trzylitrowa szóstka z trzema turbosprężarkami generuje 375 KM mocy i 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka ta zadebiutowała w modelu M550d, a w „siódemce” będzie oferowana w wersji 750d xDrive. W tej odmianie wielka limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s, zadowalając się średnim spalaniem na poziomie 6,4 l/100 km (dane producenta).

Kolejną nowością jest wersja ActiveHybrid7 z 320-konnym turbodieslem o pojemności 3 litrów, który zastąpił benzynowy silnik 4,4 V8 twin-turbo o mocy 408 KM. Ostatnią zmianą jest zmodyfikowane zawieszenie (nowe amortyzatory i samopoziomujące się tylne zawieszenie w standardzie).