godnie z kontraktem ta globalna firma, zajmująca się produkcją olejów i smarów, nabyła prawa do występowania na całym świecie jako sponsor Mistrzostw Świata w 2010 roku w RPA, w 2014 roku w Brazylii oraz dwóch Pucharów Konfederacji przypadających pomiędzy 2008 a 2014 rokiem.

Wiadomość ta następuje po udanej kampanii sponsoringowej ostatnich mistrzostw Europy – UEFA EURO 2008, podczas których Castrol rozwinął system Castrol Performance Index, nowe narzędzie wspierające fanów futbolu w obiektywnym analizowaniu poziomu gry poszczególnych zawodników i drużyn.

- Nasza inwestycja w piłkę nożną okazała się ogromnym sukcesem i pozwoliła firmie Castrol stworzyć nowe możliwości, dzięki którym nasi partnerzy biznesowi zyskali wartość dodaną, nasi fani zyskali radość i wynagrodzenie, a nasz personel – motywację – powiedział wiceprezes odpowiedzialny za dział smarów, Mike Johnson.

Komentując tę wiadomość, prezydent FIFA Joseph S. Blatter stwierdził:

- Jesteśmy zachwyceni możliwością powitania firmy Castrol, która w sposób tak zaangażowany wspiera piłkę nożną, w naszej globalnej rodzinie sponsorów. Mistrzostwa Świata oglądane przez ponad 26 miliardów widzów wyzwalają ogromne zaangażowanie kibiców, jak również osób nie będących na co dzień kibicami, których przyciąga dramaturgia i emocje związane z występami piłkarskich reprezentacji narodowych na najwyższym światowym poziomie. Wprowadzając swój nowy system Performance Index, Castrol wzbogacił doświadczenia kibiców o ekskluzywne dane na temat prędkości, wydajności i poziomu gry poszczególnych piłkarzy w meczach. Indeks ten powstał przy współudziale ekspertów piłkarskich Arsène Wengera, Ottmara Hitzfelda oraz Emilio Butragueño, eksponując pasję Castrola dla tej gry. Nasze partnerstwo jest nie tylko potwierdzeniem zaufania, które FIFA pokłada w RPA i Brazylii jako gospodarzach mistrzostw – pokazuje ono, że świat globalnego biznesu wierzy w niezwykle pozytywny wpływ tych wydarzeń.

Tworząc Castrol Performance Index, firma Castrol mogła w zachęcający i innowacyjny sposób zaprezentować znaczenie kluczowych wartości marki, takich jak pasja, postęp technologiczny i wydajność.

Komentując zawarcie kontraktu, ambasador Castrola Arsène Wenger powiedział:

- Zdecydowałem się na współpracę z firmą Castrol, ponieważ w tym przypadku sponsorowanie futbolu wykroczyło poza ramy zwykłych promocji biletowych czy promocji marki. Stworzenie i uruchomienie nowego indeksu wydajności było czymś, co naprawdę mnie zainteresowało i byłem pod wrażeniem sposobu, w jaki firma wykorzystała swoje doświadczenie z pracy nad udoskonalaniem działania samochodów, aby obiektywnie mierzyć poziom gry piłkarzy i drużyn.

Kontrakt na sponsorowanie mistrzostw świata w piłce nożnej (FIFA World Cup™) jest największym takim kontraktem w stuletniej historii firmy. Pomoże on firmie Castrol kontynuować unowocześnianie swojej marki, by zapewnić klientom jeszcze lepszą i bardziej dopasowaną ofertę w postaci uproszczonej gamy produktów i nowych możliwości technologicznych.

Związek z takim wydarzeniami jak Mistrzostwa Świata w 2010 roku w RPA i w 2014 roku w Brazylii zapewnia dostęp do masowej publiczności fanów futbolu, która silnie pokrywa się z 45-milionową rzeszą klientów firmy Castrol. W tym roku kibice piłki nożnej mogą się spodziewać kolejnych komunikatów firmy Castrol i FIFA dotyczących pomysłów na funkcjonowanie tego nowego partnerstwa.