Skojarzenie z piłką nożną stwarza możliwość podkreślenia cech odróżniających Castrol od konkurencji i nadania marce emocjonalnego kontekstu. Współpraca z UEFA EURO 2008 to doskonały pretekst do pokazania wartości marki Castrol takich jak pasja, technologiczny postęp, jakość, współpraca zespołowa - atrybutów nierozerwalnie związanych z futbolem.Dyrektor Marketingu Europejskiego - Roy Williamson - wypowiedział się następująco: "Nasz świeży związek z piłką nożną poprzez mistrzostwa UEFA EURO 2008 da Castrol okazję, by rozwinąć działalność w taki sposób, aby była ona korzystna dla naszych kontrahentów, aby angażowała i nagradzała klientów i motywowała naszych pracowników."Prezes UEFA Lars-Christer Olsson powiedział: "Witamy Castrol jako nowego sponsora w naszej ogromnej rodzinie wspierającej mistrzostwa UEFA. Przyłączenie się Castrol potwierdza ich silną pozycję na światowym rynku sportowym. Jest to drugie co do wielkości wydarzenie sportowe jeśli idzie o oglądalność. Wciąż przyciąga masową publiczność i angażuje kibiców i nie tylko, których fascynują dramatyczne zwroty akcji i emocje dostarczane przez najlepszą narodową drużynę."