Auto Świat Wiadomości Aktualności Chrabąszcz bez pancerza

Chrabąszcz bez pancerza

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski

O kabriolecie na bazie Golfa piątej generacji nic jak dotąd nie wiadomo. Wygląda więc na to, że New Beetle Cabriolet pozostanie na razie jedynym otwartym kompaktem Volkswagena.

Chrabąszcz bez pancerza
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Chrabąszcz bez pancerza

Podobnie jak model o nadwoziu zamkniętym (którego sprzedano w USA 410 tys. sztuk), a w Europie 250 tys. sztuk, także kabriolet większym wzięciem cieszy się za oceanem. Przez rok, który upłynął od chwili wprowadzenia auta na rynek, nabywców w USA znalazło 24 tys. egzemplarzy, a w Europie - 20 tys. (z czego połowa w Niemczech). Wyniki te nie mogą dziwić, jeśli zważyć, że kampanię reklamową oparto na nostalgii za latami 50. i 60. Dla Amerykanów to dobrze wspominany okres prosperity przed późniejszym kryzysem naftowym, ale Europejczycy kojarzą ten czas raczej z mozolną odbudową z wojennych zniszczeń.Dla szybkich i dla oszczędnychW rok po wprowadzeniu na rynek odmiany kabriolet firma zdecydowała się na rozszerzenie palety silników o dwie nowe jednostki. Pierwsza z nich to turbodoładowany motor benzynowy 1.8, który ma większą moc i moment obrotowy niż najmocniejsza dotąd jednostka 2.0.Silnik ten spełni wymagania kierowców oczekujących od otwartego Volkswagena wiele przyjemności z jazdy. Jego zasadniczy atut to osiąganie maksymalnego momentu obrotowego przy 2000 obr./min. W rezultacie jeśli motor dwulitrowy "zbiera się" z niższych prędkości obrotowych dość powoli, to jednostka turbo jest znacznie "chętniejsza do współpracy" i w odczuciu kierowcy wyraźnie bardziej żwawa. Co istotne, średnie zużycie paliwa według zapewnień producenta będzie znacznie niższe niż w modelu 2.0 i tylko niewiele większe niż w znacznie słabszym modelu 1.6. Druga nowość to turbodoładowany silnik wysokoprężny 1.9 TDI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa przy wykorzystaniu pompowtryskiwaczy). Diesel w kabriolecie? To może dziwić, ale nie tych, którzy pamiętają, że pierwszy silnik Diesla w aucie o nadwoziu otwartym Volkswagen zaproponował już w 1995 roku (model Golf Convertible TDI). Jeszcze łatwiej pogodzić się z taką kombinacją po przejażdżce krętymi, górskimi drogami okolic Neapolu, gdzie prezentowano nowe modele. Łatwo wybaczyć autu dość głośne, charakterystyczne brzmienie, gdy przekonamy się, że długie odcinki trasy można pokonać, nie sięgając po dźwignię zmiany biegów. Przy włączonym trzecim przełożeniu auto od 30 do 100 km/h zachowuje się, jakby było automatem. Beetle nie dla nasW tym miejscu podajemy zwykle spodziewane ceny na rynku polskim. Niestety, nie tym razem. Podobnie jak podstawowy model New Beetle'a, także kabriolet nie występuje i nie będzie występował w polskich cennikach. Importer deklaruje jedynie, że możliwe jest sprowadzenie auta na zamówienie. Po 1 maja prościej i taniej będzie chyba udać się np. do Berlina. Za model 1.8T zapłacimy tam co najmniej 24 tys. euro.

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków