Podczas piątej odsłony Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polskiz rampy startowej w Krakowie zjechało sześć Citroenów C2-R2. Do mety dojechało pięć z nich, a puchary za zwycięstwo odbierał po raz pierwszy w karierze Marcin Dobrowolski z bratem Michałem w roli pilota.

Bracia z Dzierżoniowa wyróżnili się nie tylko wygraną w C2-R2 Teams’ Challenge, ale również triumfem w klasie A6 oraz wśród samochodów napędzanych na jedną oś, uzupełnionym o rewelacyjne dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Dublet Citroëna w "ośce" i w klasie A6 dopełnił Radosław Typa z Danielem Siatkowskim na prawym fotelu.

Trzecie miejsce w C2-R2 Teams’ Challenge zajęła krakowsko – warszawska załoga Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot, dla której było to już piąte z rzędu miejsce na podium.

Najszybszy na trasie Rajdu Polski Marcin Pasecki z Ryszardem Ciupką miał tym razem mniej szczęścia i ostatecznie uplasował się na czwartej pozycji, wyprzedzając parę Radosław Naradowski i Martyna Zarębska. Jedynym Citroënem C2-R2, który nie dotarł do mety zawodów była biało – czarna rajdówka Ariela Piotrowskiego, która uległa wypadkowi na pierwszym piątkowym odcinku specjalnym.

Marcin Dobrowolski: Zwycięski szampan smakuje super! Jest to nasza pierwsza wygrana w C2-R2 Teams’ Challenge, na dodatek mamy miejsce w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej, więc jesteśmy bardzo szczęśliwi. Wczoraj na trasie były bardzo trudne warunki dla samochodów przednionapędowych. Nam udało się czysto przejechać trasę, samochód jest świetnie przygotowany no i ja też się postarałem.

Radosław Typa: Zabrakło szczęścia. Jestem drugi, a tak naprawdę powinienem ten rajd wygrać z dużą przewagą. Przegrałem przez, moim zdaniem zbyt surową, karę minuty za to, że chciałem wjechać treningówką do parku serwisowego. Bardzo dobry akcent jeżeli chodzi o ten rajd, to pomoc francuskich inżynierów, którzy monitorowali stan techniczny naszego samochodu, co pomagało w osiąganiutak dobrych czasów na odcinkach.

Jan Chmielewski: Wyrazy współczucia dla wszystkich pechowców tego rajdu, na czele z naszymi rywalami z Citroena, Anną Wódkiewicz i Arielem Piotrowskim. My mamy kolejne trzecie miejsce, z którego bardzo się cieszę. Dla mnie był to start szczególnie trudny po zeszłorocznym wypadku w tym rajdzie i pobycie w szpitalu. Jest bardzo dobrze - zajmujemy drugie miejsce w C2-R2 Teams’ Challenge, a punktacja zacieśniła się jeszcze bardziej. Cieszę się, że jesteśmy cali na mecie, w piątek było potwornie ciężko. Rajd Rzeszowski zapowiada się nader emocjonująco, musimy się do niego jak najlepiej przygotować. Dziękuję naszym sponsorom za wsparcie i pomoc - są nimi: wytwórca reflektorów WESEM, dystrybutor narzędzi marki NEO, Automobilklub Rzeszowski, a medialnie wspomagają Radio RMF FM, studio Acus oraz redakcje magazynów „Eurostudent” i „Motyw”.

Irek Pleskot: Nie spodziewałem się, że Rajd Subaru będzie aż tak trudny. Fatalna, ulewna pogoda podczas zmagań na piątkowym etapie i ponad 120 km odcinków specjalnych wyeliminowały wiele załóg. Drugiego dnia niestety nie było nam dane rywalizować już przy sprzyjających warunkach atmosferycznych z powodu przedwczesnego przerwania rajdu. Cieszę się z kolejnego miejsca na podium i mam nadzieję, że następna eliminacja RSMP, Rajd Rzeszowski będzie bardziej przewidywalna pod względem pogody. Zatem do zobaczenia na trasach Rajdu Rzeszowskiego!

Marcin Pasecki: Przejechaliśmy normalnie chyba tylko jeden odcinek specjalny pierwszego dnia rajdu. Dzisiaj chcieliśmy pogonić Janka, ale niestety złapaliśmy kapcia, a dwa oesy pierwszej pętli i cała druga sekcja zostały odwołane. W sumie nie pościgaliśmy się, było dużo problemów, więc wyjedziemy stąd bardzo niezadowoleni,. Mam nadzieję, że wystartujemy w Rzeszowie i ten rajd będzie dla nas dużo lepszy

Radosław Naradowski: Najważniejsze, że udało się dojechać bez problemów do mety. Jestem mile zaskoczony tym jak przebiegała moja współpraca z nową pilotką, która wniosła do zespołu dużo doświadczenia zdobytego w całym sezonie startów Citroenem C2-R2 z innym kierowcą. Uwagi i spostrzeżenia Martyny okazały się dla mnie niezwykle cenne i bardzo mi pomogły.

W wyniku rozstrzygnięcia Rajdu Subaru klasyfikacja klasu R2B stałą się niezwykle interesująca. Dla czołówki C2-R2 Teams’ Challenge za sprawą minimalnych różnic punktowych rywalizacja zaczyna się praktycznie od nowa. Walka na trasie Rajdu Rzeszowskiego, który między siódmym, a dziewiątym dniem sierpnia gościć będzie cykl RSMP z pewnością będzie zacięta.

Partnerami programu sponsorskiego Citroën Polska są: TOTAL, BFGoodrich, GEFCO, CITROËN Finance.

Klasyfikacja C2-R2 Teams’ Challenge w klasie R2B:

1. Marcin Pasecki - 26 pkt.;2. Jan Chmielewski - 25 pkt.;3. Radosław Typa - 24 pkt.;4. Marcin Dobrowolski - 18 pkt.;5. Ariel Piotrowski - 17 pkt.;6. Piotr Krotoszyński - 8 pkt.;7. Radosław Naradowski - 6 pkt.