Modernizacja jednostek napędowych nie ominęła także Dacii Duster. Czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 SCe ma moc 114 KM i zwiększony ze 148 Nm do 156 Nm maksymalny moment obrotowy. Za dopłatą można zamówić wersję z napędem na cztery koła z sześciostopniową przekładnią manualną. Nowością jest system start-stop, który obecnie częścią standardowego wyposażenia.
Dacia Duster – silniki benzynowe | |||||
Silnik | 1.6 SCe | 1.6 SCe LPG | 1.6 SCe | 1.2 TCe | 1.2 TCe |
Napęd | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x4 |
Pojemność skokowa [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1199 | 1199 |
cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [KM/obr./min] | 114/5600 | 109/5600 | 114/5600 | 125/5250 | 125/5250 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 156/4000 | 145/4000 | 156/4000 | 205/2000 | 205/2000 |
Przekładnia | 5M | 5M | 6M | 6M | 6M |
Prędkość maksymalna [km/h] | 170 | 167 | 168 | 175 | 177 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 11,0 | 11,4 | 12,0 | 10,4 | 11,0 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 6,4 | 8,1 | 6,8 | 6,1 | 6,4 |
Zmodernizowany silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.6 l dostępny jest także w wersji LPG. W ofercie pozostaje silnik 1.2 TCe i dwie wersji turbodiesla 1.5 dCi.
Topową wersją w ofercie pozostanie Dacia Duster Celebration, która świętuje 10 lecie wejścia rumuńskiej marki na rynki zachodnie.
Dacia Duster – silniki wysokoprężne | |||
Silnik | 1.5 dCi | 1.5 dCi | 1.5 dCi |
Napęd | 4x2 | 4x2 | 4x4 |
Pojemność skokowa [cm3] | 1461 | 1461 | 1461 |
Cylindry/zawory | 4/2 | 4/2 | 4/2 |
Moc [KM/obr./min] | 90/4000 | 109/4000 | 109/4000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 200/1750 | 260/1750 | 260/1750 |
Przekładnia | 6M | 6M | 6M |
Prędkość maksymalna [km/h] | 156 | 169 | 168 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 13,8 | 11,8 | 12,4 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 4,4 | 4,4 | 4,7 |