Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Diesel nie musi dymić — wyjaśniamy, dlaczego nagonka na silniki wysokoprężne nie ma sensu

Diesel nie musi dymić — wyjaśniamy, dlaczego nagonka na silniki wysokoprężne nie ma sensu

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Diesel podobno jest zły, bo emituje za dużo dwutlenku węgla. A jak jest naprawdę? Im wyższe zużycie paliwa, tym wyższa emisja CO2. Co z tego wynika? Otóż to, że nowoczesny oszczędny diesel, będzie emitować mniej dwutlenku węgla od paliwożernego silnika benzynowego. Powiecie, że CO2 to nie jedyny problem silników wysokoprężnych, bo cząsteczki stałe to zagrożenie dla naszego zdrowia. A co jeśli powiemy, że nowoczesne silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim mają ten sam problem. A wiecie, na czym polega różnica? To wszystko wyjaśniamy w tym odcinku naszego podkastu. Tak — jeszcze diesle nie zginęły.

Posłuchaj wszystkich odcinków podkastu Auto Świata

Robert Rybicki
Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:DieselEkologia i ekolodzy