Logo
WiadomościAktualnościDiesel nie musi dymić — wyjaśniamy, dlaczego nagonka na silniki wysokoprężne nie ma sensu

Diesel nie musi dymić — wyjaśniamy, dlaczego nagonka na silniki wysokoprężne nie ma sensu

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Diesel podobno jest zły, bo emituje za dużo dwutlenku węgla. A jak jest naprawdę? Im wyższe zużycie paliwa, tym wyższa emisja CO2. Co z tego wynika? Otóż to, że nowoczesny oszczędny diesel, będzie emitować mniej dwutlenku węgla od paliwożernego silnika benzynowego. Powiecie, że CO2 to nie jedyny problem silników wysokoprężnych, bo cząsteczki stałe to zagrożenie dla naszego zdrowia. A co jeśli powiemy, że nowoczesne silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim mają ten sam problem. A wiecie, na czym polega różnica? To wszystko wyjaśniamy w tym odcinku naszego podkastu. Tak — jeszcze diesle nie zginęły.

Posłuchaj wszystkich odcinków podkastu Auto Świata

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium