Na europejskim rynku aut w zeszłym roku panowała stagnacja. Mimo to japońskiemu Nissanowi udało się sprzedać aż 547 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 13 proc. w stosunku do 2009 roku. Tym samym podniósł się również udział Nissana w europejskim rynku – z 2,8 do 3,1 proc.

Ten wynik wpłynął także na globalną sytuację firmy. W 2010 roku na całym świecie sprzedano 4,08 mln Nissanów – pierwszy raz w historii firmy udało się przekroczyć barierę 4 mln samochodów. Największym wzięciem cieszył się crossover Qashqai, także mniejszy Juke okazał się strzałem w „dziesiątkę” - firma zebrała na niego już 66 tys. zamówień.

Test długodystansowy Nissana QashqaiaW 2011 roku Nissan szczególną uwagę będzie przywiązywał do rozwoju sprzedaży w takich państwach jak Rosja, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Niemcy.