Nieoficjalne źródła potwierdzają, że takie samochody są już testowane w okolicach południowokoreańskiego miasta Namyang, gdzie znajduje centrum badawczo-rozwojowe marki Kia. W tych testach uczestniczy już 250 prototypów.
Pierwsze egzemplarze elektrycznej wersji Kia Venga EV mają trafić do sprzedaży w 2012 roku. Planowane jest wyprodukowanie 2000 egzemplarzy. W 2013 roku aut tych ma być znacznie więcej, co jednak związane jest z zainteresowaniem rynku europejskiego.
Nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji, gdzie Kia Venga EV będzie produkowana. Już dzisiaj wiadomo, że Kia Venga z konwencjonalnymi jednostkami napędowymi produkowana będzie w słowackiej Żylinie, a Hyundai ix35 przeniesie się do Noszowic.
Seryjna Kia Venga EV napędzana będzie silnikiem elektrycznym o mocy 60 kW i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm. Po całkowitym naładowaniu baterii będzie można pokonać dystans 180 km i osiągać prędkość maksymalną 140 km/h. Ładowanie w konwencjonalnej sieci elektrycznej zajmie 6 godzin, a przy korzystaniu z gniazdka 380 V wystarczy do tego tylko 1 godzina.
Aktualnie Kia pracuje również nad hybrydowa wersją sedana Optima, którego podstawową jednostka napędową będzie silnik 2.4 l Theta II, który współpracuje z jednostka elektryczną o mocy 30 kW. Łączna ich moc 207 KM i maksymalny moment obrotowy 265 Nm.