Pierwszym w pełni elektrycznym samochodem będzie Mini w klasycznej odmianie trzydrzwiowej. Auto trafi do produkcji w 2019 roku. Elektryczny układ napędowy będzie wytwarzany w zakładach BMW w Dingolfing i Landshut (pełnią kluczową rolę w strategii elektromobilności całej grupy), a następnie będzie integrowany z samochodem w fabryce Mini w Oksfordzie.

BMW prognozuje, że do 2025 roku elektryczne samochody będą stanowić 15-25 proc. całkowitej sprzedaży. Wiele jednak będzie zależeć od przepisów i rozwoju infastruktury stacji ładowania baterii na poszczególnych rynkach. W związku z tym bawarski producent zamierza być elastyczny i móc szybko reagować na zmieniający się popyt. W przyszłości ma zostać stworzona struktura globalnej sieci produkcyjnej, która pozwoli by fabryki były w stanie produkować auta spalinowe, hybrydowe i elektryczne w tym samym czasie.

Po Mini napędzanym energią elektryczną na rynku pojawi się w pełni elektryczne BMW X3. Nastąpi to w 2020 roku. Wcześniej, w 2018 roku, do oferty trafi BMW i8 w wersji Roadster (hybryda plug-in). Zupełnie nowe modele elektryczne zaczną być wprowadzane po 2020 roku - pierwszym będzie BMW i Next, które zostało zapowiedziane na 2021 rok.