Fluence Z.E. jest pierwszym na świecie elektrycznym kompaktowym sedanem. Kangoo Z.E. to z kolei propozycja dla klientów instytucjonalnych, którzy poruszają się głównie w mieście.Samochody zachowały wszystkie atuty swoich odpowiedników z napędem spalinowym. Elektryczne Kangoo występuje w wersjach dwu- oraz pięciomiejscowej Maxi i zachowuje identyczneparametry użytkowe: identyczną objętość przestrzeni ładunkowej wynoszącą od 2,4 do 4,6 m2, identyczną ładowność 650 kg.
Renault Fluence Z.E. kosztuje w Polsce od 109 990 zł brutto. Tyle należy zapłacić za bardzo bogato wyposażoną wersję Expression, która obejmuje m.in.: ABS, ESC, 6 poduszek powietrznych, komputer pokładowy, automatyczną klimatyzację dwustrefową, skórzana tapicerka, radio CD/MP3 i nawigację. W odmianie Dynamique (dopłata 6 000 zł) otrzymujemy ponadto: system łączności Bluetooth, samościemniające się lusterko wewnętrzne, skórzaną kierownicę, system wspomagania parkownaia tyłem, składana tylna kanapa, światła przeciwmgielne, 16-calowe felgi aluminiowe. Za dwumiejscowe Kangoo Z.E. należy zapłacić 79 900 zł netto. Odmianę Maxi z wydłużoną kabiną wyceniono na 85 800 zł, a wersję pięciomiejscową na 89 000 zł netto.
We Fluensie zamontowano silnik elektryczny, który generuje 70 kW mocy maksymalnej (odpowiednik 95 KM) i226 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Kangoo napędza natomiast „elektryk” o mocy 44 kW (60 KM) i takim samym maksymalnym momencie obrotowym, który jest dostępny zaraz po ruszeniu, pozwalając na dynamiczne przyspieszanie ze startu zatrzymanego. To niewątpliwy atut jednostek elektrycznych. Na komfort jazdy wpływają z kolei brak drgań i konieczności zmiany biegów oraz całkowicie bezgłośna praca silnika.
Własność pojazdu i baterii została rozdzielona, dzięki czemu cena zakupu auta jest niższa. Akumulatory pozostają własnością Renault, a klient użytkuje je w ramach opłaty abonamentowej. Producent gwarantuje dostęp do zawsze sprawnego akumulatora o pojemności powyżej 75 proc. pojemności. W przypadku odsprzedaży, z nowym nabywcą podpisywana jest nowa umowa.
Zasięg Fluence Z.E. W cyklu mieszanym wynosi 185 km. Elektryczne Kangoo może przejechać średnio 170 km. Baterie można ładować korzystając ze standardowego gniazdka z uziemieniem (czas ładowania wynosi 10-12 godzin) lub w specjalnych stajach ładowania przy pomocy wtyczki Mennekes, wtedy uzupełnienie akumulatorów trwa 6-9 godzin (około 20 km zasięgu na godzinę ładowania).
Galeria zdjęć
Elektryczne Renault Fluence i Kangoo niedługo w Polsce (ceny)
Elektryczne Renault Fluence i Kangoo niedługo w Polsce (ceny)