Tym razem próbie zderzeniowej poddano samochód Kia Venga 1,4 GLS o masie 1220 kg. Wyposażenie pojazdu obejmowało m.in. trzypunktowe samonapinające się pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem na przednich fotelach, poduszki powietrzne kierowcy i współpasażera. Boczne poduszki należą do wyposażenia dodatkowego, ale w egzemplarzu testowanym były one zamontowane. Plusem jest też sygnalizacja informująca o konieczności zapięcia pasów na przednich fotelach. Uchwyty ISOFIX znajdują się na tylnych siedzeniach.

Do testów oceniających ochronę dzieci w wieku 18 i 36 miesięcy wykorzystano siedzenia FAIR G0/1 S ISOFIX, w przypadku młodszej grupy zamontowano je w kierunku przeciwnym do jazdy. Po zderzeniu czołowym pojawiły się uszkodzenia pasa bezpieczeństwa, ale w trakcie prób producent zastosował „rękaw ochronny”, co zdecydowanie poprawiło wynik. Taki element wprowadzony został także natychmiast do produkcji. Wszyscy, którzy wcześniej zakupili ten samochód, w serwisie będą mieli zamontowany ten element bezpłatnie.

Podczas zderzenia doszło do kontaktu fantoma z kołem kierownicy. Konstrukcja deski rozdzielczej zawiera także sztywne elementy, które mogą powodować uszkodzenia kolan kierowcy i współpasażera. Kabina pasażerska po zderzeniu zachowała swoją stabilność. Przy zderzeniu bocznym Kia Venga otrzymała maksimum punktów.

Euro NCAP 2010: Kategoria 1 - Ochrana dorosłych
Zderzenie Czołowe Boczne Kula Whiplash Razem
Ocena body % body % body % body % body %
Ochrona dorosłych 9,7 61% 8 100% 7,2 90% 3,4 85% 28 79%
Euro NCAP 2010: Kategoria 2 – Ochrona dzieci
Test Dynamiczne testy Oznaczenie Umocowanie Pojazd Razem
Jednostki punkty % punkty % punkty % punkty % punkty %
18 miesięcy 6,6 55% 4 100% 2 100% 8 62% - -
36 miesięcy 5,7 48% 4 100% 2 100% - -
Ochrona dzieci - 32 66%

Za ochronę pieszego Kia Venga otrzymała maksymalną liczbę punktów. Jedynie za niedostateczną uznano ochronę głowy dorosłego pieszego.

Euro NCAP 2010: Kategoria 3 - Ochrona pieszego
Test Głowa Tułów Nogi Razem
Jednostki punkty % punkty % punkty % punkty %
Ochrona pieszego 12,8 53% 4,2 70% 6 100% 23 64%

Elektroniczne systemy stabilizacji jazdy są oferowane w czterech krajach europejskich jako wyposażenie dodatkowe, ale w pozostałych montowane są już seryjnie. Ogranicznik prędkości, który może ustawiać kierowca jest montowany za dopłatą i nie był on brany pod uwagę przy ocenie.

Euro NCAP 2010: Kategoria 4 – Systemy wspomagające
- Ogranicznik prędkości System stabilizacji Pasy nie zapięte Razem
- punkty % punkty % punkty % punkty %
Systemy wspomagające 0 0% 3 100% 2 67% 5 71%

Kia Venga według najnowszej metodyki EuroNCAP otrzymała łączną ocenę czterech gwiazdek. Możliwość poprawy wyniku będzie możliwa przy optymalizacji ochrony dzieci i ochrony głowy pieszego.

Euro NCAP 2010 – podsumowanie wyników
Kategoria 1 2 3 4 Razem
Nazwa Ochrona dorosłych Ochrona dzieci Ochrona pieszego Systemy wspomagające Średnia
Jednostki body % body % body % body % %
Wyniki 28 79% 32 66% 23 64% 5 71% 72%
Liczba gwiazdek * * * *
Kryteria procentowe oceny testów zderzeniowych EuroNCAP 2010
2010 Ochrona dorosłych Ochrona dzieci Ochrona pieszego Systemy wspomagające Średnia
***** 80% 75% 40% 60% 75%
**** 65% 60% 25% 40% 60%
*** 35% 30% 15% 25% 50%
** 30% 25% 10% 15% 35%
* 20% 15% 5% 5% 25%