Samochód bazuje na najnowszej generacji najpopularniejszego roadstera na rynku, Mazdzie MX-5. Japońskie korzenie widać szczególnie we wnętrzu Spidera. Nawet system multimedialny, mimo nowej nazwy Fiat Connect 7.0, jest dokładnie taki sam. Inne jest tylko logo na kierownicy.
Jednak Fiat nie poszedł aż tak na łatwiznę. Poza umieszczeniem własnych emblematów, Włosi postanowili nadać nadwoziu odrębnego stylu, będącego nawiązaniem do historycznego poprzednika, modelu 124 Sport Spider. Trzeba przyznać, że to im się udało.
Zmiany znajdziemy również pod maską. Zamiast silników 1.5 i 1.8 produkcji Mazdy, Fiat zdecydował się użyć własnej jednostki od Abartha. Silnik 1.4 turbo generuje 140 KM mocy i 240 Nm momentu obrotowego. Napęd na tylne koła może być przekazywany poprzez ręczną lub automatyczną skrzynię biegów (obie sześciostopniowe).
Fiat 124 Spider zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Los Angeles. W stanach Zjednoczonych auto będzie dostępne w sprzedaży od lata przyszłego roku. Nie ma jeszcze żadnych informacji o europejskim debiucie rynkowym.