• Fiat stworzył bogato wyposażone odmiany samochodów z serii Hey Google, które będą dostępne w 10 krajach Europy
  • Wraz z nowymi autami nabywcy otrzymają specjalne aktywne głośniki z dużym wyświetlaczem, by zdalnie łączyć się z samochodem

Czasy się zmieniają. Jeszcze 10 lat temu większość menedżerów koncernów motoryzacyjnych zignorowałaby prośby dostawców o umieszczenie ich logo na karoserii samochodu. Wraz z nastaniem cyfrowej epoki i dominacji koncernów technologicznych wszystko się zmieniło. Producenci samochodów bardzo chętnie chwalą się współpracą z takimi gigantami jak Amazon, Google czy Microsoft. A to dopiero początek.

Fiat 500 Hey Google - dodatkowy znaczek na nadkolu

W Fiacie uznano, że nic nie stoi na przeszkodzie, by logo Google'a pojawiło się na nadwoziu nowych modeli samochodów. Charakterystyczną ikonę "Hey Google" znajdziemy zatem na Fiatach 500, 500X i 500L. Co to zatem oznacza dla potencjalnych nabywców nowych włoskich aut?

Kupując Fiata ze specjalnej serii otrzymamy aktywny głośnik z wyświetlaczem, czyli Google Nest Hub oraz pakiet usług online. A w nowym samochodzie znajdziemy w zestawie multimedialnym dodatkową funkcję współpracy z Asystentem Google, który tradycyjnie wywołujemy komendą "Hej Google". Wszystko po to, by auto nadzorować zdalnie.

Fiat 500 Hey Google – zdalna kontrola akumulatora czy zamków

Nie ruszając się z kanapy w domu możemy zatem zapytać Asystenta o to, gdzie pozostawiono auto, ile paliwa zostało w baku, jaki mamy dzienny przebieg, stan ciśnienia opon albo poziom naładowania akumulatora. Możemy również upewnić się, czy zaryglowano zamki w drzwiach. Asystent Google przyda się też, by odblokować drzwi, czy aktywować światła awaryjne. Pomyślano także o typowej kontroli rodzicielskiej, czyli funkcji alarmu w przypadku, gdy nastolatki pojadą gdzieś dalej niż mogą czy szybciej niż to dozwolone.

Specjalna seria Fiatów 500 Hey Google ma swoje ograniczenia - Fiaty 500 dostępne są tylko z dwukolorowym nadwoziem (pięć opcji: biały, dwie szare oraz czarny i niebieski) i napędem hybrydowym. Podobnie jest z 500L (także dwubarwna karoseria, ale większy wybór silników o mocy 95 KM). Największy wybór dotyczy odmiany 500X - włoski crossover dostępny jest bowiem aż w sześciu kolorach i czterech wersjach silnikowych (95 KM, 120 KM, 130 KM i 150 KM).

Fiaty 500, 500L i 500X Hey Google będą dostępne w 10 krajach Europy (m.in. Francja, Hiszpania, Niemcy). Na liście nie zabrakło także Polski. Na ceny musimy jeszcze poczekać.