Włoskie fabryki w najbliższym czasie mają rozpocząć produkcję nowych modeli, które pozwolą na odbudowę dobrego wizerunku marek Alfa Romeo i Fiat. Wszystko  wskazuje na to, że Fiat Panda, który produkowany jest w Pomigliano d’Arco, zwolni miejsce dla nowego modelu. Natomiast Panda po latach powróci do tyskiego zakładu Fiata.

Fiat Panda jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli koncernu FCA w Europie. Do lipca 2015 r. sprzedano 101 tys. egzemplarzy i zamówień wciąż nie brakuje.

Zapewne wszystkiego oficjalnie dowiemy się już 15 września, podczas pierwszego dnia prasowego międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem, gdzie szef koncernu FCA Sergio Marchionie poinformuje dziennikarzy o kolejnym nowym modelu oraz decyzji przesunięcia produkcji Fiata Pandy do Polski.

Warto dodać, iż łączny udział FCA w tym segmencie małych aut w Europie, z liderem rynku – pięćsetką oraz nową Pandą, to niemal 30 proc. Sprzedaż takich aut w Europie jest coraz większa i w 2015 roku powinna przekroczyć 1,2 mln egzemplarzy.

Fabryka w Tychach wyprodukowała w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2015 r. prawie 200 tys. aut, z czego 130 tys. to Fiaty 500. Są to: Fiaty 500, Lancie Epsilon i Fordy Ka. Według prognoz, do końca 2015 r. FCA w Tychach zamierza wyprodukować  ok. 300 tys. samochodów. Przeniesienie produkcji Fiata Pandy daje możliwość jej zwiększenia o ok. 150 tys. egz. rocznie. Czego tyskiej fabryce gorąco życzymy.