Silniki FireFly z dwoma zaworami na cylinder i zmienną fazą rozrządu, aluminiowym blokiem, to nowa rodzina w gamie Fiata. Zaprojektowano je z myślą o obniżeniu zużycia paliwa. Spełniają wymagania normy Euro 6.

Obecnie nowa rodzina silników Fiata FireFly to: trzycylindrowy o pojemności skokowej 1.0 l i mocy 72 KM i maksymalnym momencie obrotowym 102 Nm przy 3250 obr./min oraz czterocylindrowy o pojemności 1.3 l o mocy 101 KM i 134 Nm przy 3500 obr./min. Według zapewnień producenta mają one zagwarantować użytkownikowi bez problemu przebieg przynajmniej 240 tys. km.

Obie jednostki debiutują na rynkach Ameryki Południowej w zmodyfikowanym Fiacie Uno. Jednak wkrótce mają się także pojawić w Europie, gdzie będą montowane do rodziny Fiata 500 i Fiata Panda.

To kolejny producent, który zdecydował się na częściową rezygnację z silników turbodoładowanych. Renault niedawno zaprezentował nowy silnik 1.6 Sce, a kilku innych producentów zapowiedziało też takie premiery.