Ford Explorer może mieć silnik R4, to prawda, ale z turbosprężarką, dzięki której rozwija 240 KM. Jest też silnik V6, który wytwarza 294 KM. I wiecie co, dzięki obniżonej wadze auta (Explorer jest większy od poprzednika, a mimo to o 45 kg lżejszy) i ekonomicznemu silnikowi jest tak paliwożerny jak zwykłe sedany z silnikami V6. Dobre i to.
Co jest średnio dobre to to, że nowy Explorer nie ma już konstrukcji ramowej, więc nie jest prawdziwą terenówką. Explorer korzysta z płyty podłogowej Lincolna MKS i Forda Taurusa (limuzyny wyższej klasy), więc jest bardziej SUV-em niż terenówką. No dobra, ale jakoś to przebolejemy, nie z takimi dramatami musieliśmy sobie dawać radę.
Ford Explorer wyposażony jest w siedem miejsc siedzących oraz system zawiadujący zawieszeniem, czułością pedału gazu, trybem pracy silnika i ustawieniami ESP w zależności od tego, czy taplamy się w błocie, zakupujemy w piasku, bawimy w śniegu czy suniemy po równej drodze. O, są jeszcze takie gadżety jak system ostrzegający o autach znajdujących się w martwym polu czy adaptacyjny tempomat. Ważne, że Explorer dobrze wygląda i będzie o tysiąc dolarów tańszy od poprzednika (ceny startują z poziomu 29 tys. dolarów).
Galeria zdjęć
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!
Ford Explorer bez V8, ale za to z R4. Szok!