• Amerykanie rozpoczynają w Kansas produkcję nowego radiowozu na bazie pikapa. Pierwsze dostawy odbędą się jesienią 2021 r.
  • Według testów prowadzonych przez stanową policję w Michigan oraz szeryfów z Los Angeles F-150 Police Responder okazał się najlepiej przyspieszającym radiowozem
  • Na sprint od 0 do 60 mph (96,5 km/h) potrzeba zaledwie 5,4 s. Radiowóz może się rozpędzić niemal do 200 km/h. Producentowi udało się poprawić osiągi w porównaniu z poprzednią generacją

Ford twierdzi, że F-150 Police Responder to jedyny taki pikap za oceanem. Został bowiem skonstruowany specjalnie z myślą o ściśle określonych potrzebach policji. Powstał również po to, by funkcjonariusze mogli skutecznie prowadzić pościg za podejrzanymi bez względu na rodzaj nawierzchni. Producent zapewnia, że radiowóz poradzi sobie nie tylko na autostradzie, ale także w terenie, gdzie wymagany jest sprawdzony napęd 4x4.

Amerykanie mają się czym chwalić. Okazuje się bowiem, że podczas testów prowadzonych przez stanową policję w Michigan oraz szeryfów z Los Angeles F-150 Police Responder okazał się najlepiej przyspieszającym radiowozem wśród wszystkich używanych przez funkcjonariuszy. Na sprint od 0 do 60 mph (96,5 km/h) potrzeba zaledwie 5,4 s (niby niewiele, ale wiele modeli elektrycznych łatwo zostawi w tyle ciężkiego Forda). To aż o 1,2 s szybciej niż w poprzedniku i o 0,4 s lepiej niż w jakikolwiek innym modelu badanym przez policję. Na tym nie koniec.

Ford może się szczycić także w kwestii prędkości maksymalnej. Okazuje się, że w porównaniu z poprzednią generacją udało się uzyskać o 15 mph więcej (24 km/h). Tym samym nowy radiowóz rozpędzi się aż do 193 km/h (120 mph).

Lepsze osiągi to zasługa inżynierów, którzy zmodyfikowali dotychczas używany napęd. Z silnika EcoBoost o pojemności 3,5 l wyciśnięto bowiem więcej momentu obrotowego (ostatecznie uzyskano 677 Nm). Nie zapomniano także o zmianie skrzyni biegów (Ford wspomina dość lakonicznie o nowej 10-stopniowej skrzyni automatycznej SelectShift) z trybem 4-Auto, by w razie uślizgu kół aktywować napęd na wszystkie koła (standardowo napędzana jest tylko jedna oś).