Model ten w ostatnim okresie nie przynosił już spodziewanych profitów producentowi. Sprzedaż systematycznie malała, a w 2015 roku do europejskich klientów trafiło tylko 48 368 egzemplarzy, co dało małemu modelowi Forda dopiero 13 miejsce w segmencie. Zdecydowanymi liderami są Włosi. Liderem segmentu był się Fiat 500 – 180 005 egz., który wyprzedził Fiata Pandę – 171 377 egz.

Nowy Ford Ka+ nie będzie już produkowany w Tychach, ale z dużym prawdopodobieństwem w rumuńskim mieście Craiowa, gdzie Ford ma nowoczesną fabrykę, która wciąż nie wykorzystuje maksymalnych mocy produkcyjnych.

Wiadomo już, że nowy Ford Ka+ przeznaczony na rynki europejskie otrzyma pięciodrzwiowe nadwozie i powstanie na bazie wersji produkowanej od 2014 roku w Brazylii. Producent zapowiada, że jego cena nie przekroczy 10 tys. euro.