Po zakończeniu produkcji Forda Ka dalsze losy tego modelu w Europie długo były nieznane. Nieoficjalne informacje ostatecznie zostały potwierdzone przez producenta. Bazą do nowej generacji Forda Ka+ będzie model produkowany już w Brazylii, ale na rynek europejski odpowiednio zmodyfikowany. Otrzyma nowe zawieszenie, systemy bezpieczeństwa i znacznie bogatsze wyposażenie. Auto będzie produkowane w Indiach.

Nowy Ford Ka+ ma długość 3929 mm i jest o 40 mm krótszy od Fiesty, wysokość 1524 mm (+29 mm) i szerokość 1695 mm. Bagażnik ma pojemność 270 litrów.

Do napędu przewidziano silnik benzynowy 1.2 Ti-VCT o mocy 71 KM i maksymalnym momencie obrotowym 105 Nm oraz jego wersję mocniejszą – 86 KM i 122 Nm. Oba będą oferowane z pięciobiegową przekładnią manualną. Zapewne dołączy do nich jeszcze trzycylindrowy silnik 1.0 l o mocy 60 KM.

Producent w Europie będzie oferował to auto z bogatym wyposażeniem standardowym jak m.in. manualna klimatyzacja, system Ford Sync, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach. Za dopłatą będzie można zamówić m.in. 15-calowe obręcze kół z metali lekkich, tempomat, czujniki parkowania i automatyczną klimatyzację.

Ford Ka+ - dane techniczne
Silnik 1.2 Ti-VCT 1.2 Ti-VCT
pojemność skokowa [cm3] 1196 1196
Cylindry/zawory 4/2 4/2
Moc [KM przy obr/min] 71/6000 86/6300
Maksymalny moment obrotowy [Nm przy obr./min] 105/4000 112/4000
Przekładnia 5M 5M
Prędkośc maksymalna [km/h] 159 169(166)
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 15,3 13,3(13,9)
Masa pojazdu gotowego do drogi [kg] 1009 1009
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] 5,0 5,0(4,8)

Nowy Ford Ka+ ma na rynkach europejskich konkurować z m.in. Dacią Sandero i Oplem Karlem.