Z zewnątrz najnowszą i najmocniejszą Ibizę rozpoznać można po napisie "FR" na środkowym słupku oraz "Ibiza 20 VT" na pokrycie bagażnika. Poza tym specjalnie do tej wersji opracowano nowe zderzaki, obudowy lusterek zewnętrznych mają kolor tytanu, a rura wydechowa dwie końcówki. Wewnątrz, a szczególnie pod maską, zmian jest znacznie więcej. Tarcze zegarów mają białe obwódki, na desce i panelu środkowym umieszczono wstawki metalizowane, kierownicę i dźwignię zmiany biegów pokryto skórą, skórzana jest także tapicerka sportowych, wyprofilowanych foteli.Sercem Ibizy FR jest 20-zaworowy silnik o pojemności 1,8 litra (5 zaworów na cylinder) z turbodoładowaniem. Rozwija moc 150 KM przy 5500 obr./min i dysponuje wysokim momentem obrotowym 220 Nm. Co ważne, maksymalny moment osiągany jest już przy 2 tys. obr./min. Taka charakterystyka zapewnia Ibizie FR bardzo dobre przyspieszenia podczas startu i znakomitą elastyczność na wyższych biegach, np. podczas wyprzedzania na trasie. Ibiza FR rozpędza się do "setki" w 8,4 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 216 km/h (dane producenta). Podczas jazd testowych na autostradzie auto osiągało nawet 220 km/h (ale trzeba pamiętać, że w górnym zakresie prędkości liczniki nieco zawyżają wskazania). Skrzynia biegów 5-stopniowa, ale bardziej przydatna byłaby 6-przełożeniowa.Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi 10,9 l/100 kilometrów, a w cyklu mieszanym 7,9 l/100 km. W Ibizie FR zastosowano sztywniejsze niż w innych wersjach tego modelu zawieszenie oraz większe tarcze hamulcowe (przód i tył).W wyposażeniu seryjnym znalazły się m.in.: ABS, cztery airbagi (czołowe i boczne), elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radioodtwarzacz z CD, klimatyzacja, felgi z lekkich stopów. W wyposażeniu opcjonalnym są ESP, pomocnik hamowania, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, tempomat. Ibiza FR oferowana będzie od połowy roku w 6 kolorach: czerwonym, żółtym, niebieskim, czarnym, popielatym (w dwóch odcieniach).Cena najmocniejszej wersji Ibizy nie jest jeszcze znana, aleze względu na topowy silnik i specjalne, bogate wyposażenie będzie ona dość wysoka. Seat liczy na sprzedaż około 5 tysięcy egzemplarzy rocznie, głównie w Niemczech, Hiszpanii i we Włoszech. W Polsce Ibiza FR będzie również oferowana, prawdopodobna cena to nieco ponad 80 tysięcy zł.
Galeria zdjęć
FR, czyli sportowa
FR, czyli sportowa
FR, czyli sportowa
FR, czyli sportowa