Ten ostatni pojazd to wspólne przedsięwzięcie Opla i GM DAT (General Motors Daewoo Auto & Technology) z Korei. Platforma podwoziowa auta nazywa się Theta i w podstawowej wersji powstała w GM-owskich biurach konstrukcyjnych w Detroit. W tej chwili w produkcji znajdują się trzy warianty Thety: Chevrolet Equinox, Saturn Vue i Pontiac Torrent. Następne są jużw przygotowaniu: Saab 9-4X, Cadillac BRX oraz model w rozmiarze XL z silnikiem V8 dla trzech marek - Buicka, GMC oraz Saturna.Na drugim końcu skali znajdują się dwa modele: Chevroleta (GMT 161) oraz Saturna (GMT 162). Właśnie nimi GM chce konkurować z nowymi Jeepami (Compass i Patriot), Fordem Bronco oraz całą masą crossoverów z Dalekiego Wschodu. Ponieważ Opel i Saturn od kilku miesięcy blisko ze sobą współpracują, nie można wykluczyć, że GMT 162 pojawi się także jako samochód z błyskawicą na chromowanym grillu. Nowa Frontera ma stały napęd 4x4Już na pierwszy rzut oka Frontera robi bardzo dobre wrażenie. Samochód jest nowoczesny, ma opływową sylwetkę, oferuje duże i funkcjonalne wnętrze, a materiały z najwyższej oplowskiej półki. W odróżnieniu od swojego poprzednika (1992-2002), którego produkcja odbywała się w Wielkiej Brytanii, nowe auto będzie wytwarzane w Korei. Dlaczego tam? Bo koszty produkcji są tam tańsze niż na Starym Kontynencie, a miejscowe fabryki łatwiej przestawić w zależności od popytu na rynku. Inny powód to fakt, iż tylko 30 proc. produkcji będzie przeznaczone dla Europy.Nowa Frontera ma niezależną karoserię, stały napęd na obie osie, 6 poduszek i ESP. Zabraknie za to skrzyni redukcyjnej. Klienci będą mogli wybrać przekładnię manualną lub 6-stopniowy "automat". Jeśli ktoś chce poznać szczegóły wyposażenia, powinien zerknąć na cennik Zafiry: rozbudowany system audio, nawigację oraz ksenonowe reflektory kierunkowe - to wszystko znajdziemy we Fronterze II. Choć ze względu na niewielki prześwit wykorzystanie pojazdu w terenie staje raczej pod znakiem zapytania, selektywny system hamowania kół (sterowany elektroniką) zapewni odpowiednią trakcję także z dala od utwardzonych dróg. Początkowo paleta silników będzie się ograniczała do 4 jednostek:- 2.4, 141 KM;- 3.2 V6, 223 KM;- 1.9 CDTi, 120 KM;- 1.9 CDTi, 150 KM.Obydwa silniki wysokoprężne będą miały standardowo filtr cząstek stałych. Choć premiera Frontery odbędzie się już we wrześniu, pierwsze dostawy dla klientów rozpoczną się dopiero w lutym 2006 r. Naszym zdaniem ceny będą się kształtować na poziomie od 90 do 115 tys. zł.