Dyrektor generalny koncernu General Motors Rick Wagorner chce zaatakować segment bardzo tanich samochodów. Ujawnił to w rozmowie z dziennikarzem niemieckiego magazynu Auto moto und sport. amerykański koncern ma zamiar produkować swoje tanie auta za maksimum 4 tys. dolarów.

Przykładem rynku docelowego mogą być Indie (ale także i Brazylia, gdzie w tym segmencie liderem jest Chevrolet), gdzie jest duży potencjał, ale także konieczność stworzenia jak najtańszej oferty cenowej. W centrum badawczo-rozwojowym w indyjskim mieście Bangalore chce rozwijać swoje koreańskie platformy i nadal obniżać cenę produkcji. Wagorner podkreślił w rozmowie, że należy oczekiwać taniego samochodu konkurencji za 3500 dolarów i na to trzeba natychmiast reagować.

General Motors jest skłonny podjąć w tej dziedzinie współpracę z innym producentem. Dla przykładu w Chinach jest to współpraca z firmą SAIC, a sprzedaż bardzo tanich samochodów pod marką Wuling.