GIPA 2008: Castrol notuje znaczący wzrost

Według corocznego raportu GIPA Castrol uzyskał największy wzrost udziału w rynku wśród wszystkich producentów oleju. Jest to wynikiem dopasowania do nowych tendencji rynkowych.

Tak jak w latach ubiegłych, konsumenci deklarują, że przy wyborze oleju kierują sięw pierwszej kolejności renomą marki oraz ceną produktu. Jednak w porównaniu do ubiegłych lat znacząco wzrosła rola czynnika trwałości, czyli możliwości przejechania dłuższego dystansu bez potrzeby wymiany oleju. Cecha ta nabiera jeszcze większego znaczeniaw obliczu wzrastających kosztów wymiany oleju w serwisach, co znajduje potwierdzenie w badaniu.

Producenci olejów, którzy w porę dostrzegli ten trend i zareagowali na zmianyw zachowaniach klientów, zyskali najwięcej. Najwyższy, 4-procentowy wzrost zanotowała firma Castrol, której tegoroczna kampania Castrol Edge akcentowała właśnie najwyższą trwałość oleju.

„W reklamie demonstrujemy wyniki niezależnego testu na wytrzymałość silnika pod maksymalnym obciążeniem. Castrol Edge zapewnia maksymalną moc silnika do 45% dłużej w porównaniu do olejów syntetycznych innych marek. Zawsze staramy się dynamicznie reagować na potrzeby rynku. Dlatego również ten komunikat doskonale wpasował się oczekiwania klientów, co znalazło oddźwięk we wzroście udziału Castrol.” – mówi Anna Orlińska Marketing Manager Castrol Lubricants.

Największy udział rynku nadal notuje marka Mobil, lecz jeśli Castrol utrzyma tak dynamiczną tendencję wzrostową, kolejne raporty GIPA mogą przynieść prawdziwe zaskoczenie.