Nowy silnik o pojemności 1,4 l będzie w Michigan produkowany w dwóch wersjach. Odmiana wolnossąca zaoferuje moc maksymalną 74 kW (101 KM) i będzie montowana np. w przygotowywanej hybrydzie Chevrolet Volt. W tym modelu silnik napędzać będzie generator energii elektrycznej. Turbodoładowana wersja oferować będzie 104 kW (141 KM) i trafi pod maskę sedanu klasy niższej średniej Chevrolet Cruze, który w USA zastąpi model Cobalt.
Nowa jednostka napędowa oznacza zasadniczą zmianę w filozofii amerykańskiego producenta, gdyż dotychczas downsizing stosował u dużych silników. Do roku 2011 General Motors planuje dwukrotnie zwiększyć sprzedaż małych 4-cylindrowych jednostek, z czego ponad połowa powinna trafić na rynek północnoamerykański.
Fabryka produkująca nowe 4-cylindrowe silniki powstanie kosztem 370 milionów dolarów. Budowa rozpocznie się w najbliższym czasie, produkcja ma się rozpocząć w roku 2010. Oba silniki będą częścią nowej globalnej rodziny jednostek GM. Opel już wcześniej zapowiedział, że dla swoich modeli przygotowuje doładowaną jednostkę 1,4 o mocy 88-104 kW (120-141 KM). Jednym z modeli, w których nowe jednostki się pojawią będzie nowa Astra zbudowana na platformie modelu Volt.