Nieoficjalne informacje pochodzą od dostawcow komponentów, którzy uczestniczyli w projektach nowych modeli rodzinnych. Kilka tygodni temu otrzymali oni decyzje koncernu GM o zaprzestaniu dalszych prac. Powodem miało być przeinwestowanie na ten cel aż o 1 mld dolarów.
Minivany zostaną zastąpione coraz popularniejszymi crossoverami, ktore będą powstawać na platformie Lambda. Z oferty znikną takie modele jak m.in. Buick Terraza, Saturn Relay i GMC Envoy. Pierwszym nowym corssoverem będzie Saturn Outlook, a w dalszej kolejności GMC Acadia i Buick Enclave (wszystkie w 2007 r.).
W tym momencie oczekiwane są definitywne rozstrzygnięcia kierownictwa koncernu, ale wszystko wskazuje na to, że te decyzje będą pozytywne. Rynek segmentu minivanów zmniejszył się w ostatnich sześciu latach o 1/5, a marki koncernu GM nie są już w nim tak mocne jak przed laty. W USA w tym segmencie króluje USA Chrysler Group z udziałem w rynku 36%, za nim Honda (15 %), a dopiero na trzeciej pozycji marek należących do GM (14,9 %, co odpowiada liczbie 166 tys. sprzedanych przed rokiem samochodów).
Wszystko wskazuje na to, że Chrysler Group nadal bedzie utrzymywać pozycję lidera segmentu minivanów. Zwłaszcza, że na początku listopada pojawiły się w mediach amerykańskich spekulacje o wstrzymaniu prac projektowych związanych z przygotowaniem do produkcji następcy crossovera Chrysler Pacifica.