Ranking jest oparty na wynikach badania opinii konsumentów U.S. Reputation Pulse wykonywanego przez Reputation Institute, mierzącego poziom ogólnego szacunku, zaufania, oddziaływania wizerunku i pozytywnych odczuć klientów w stosunku do 150 największych spółek w USA.

Wynik badania opiera się na siedmiu wymiarach reputacji opracowanych przez Reputation Institute: produkty i usługi, innowacyjność, postawa względem społeczności, miejsce pracy, sposób zarządzania, przywództwo oraz wyniki lidera. Według Reputation Institute w 2010 roku konsumenci po raz kolejny przywiązywali największą wagę do jakości produktów i usług proponowanych przez największe koncerny. Na kolejnych miejscach znalazły się: ład korporacyjny i wyniki.

Osiągnięty przez Goodyear wynik 74,24 jest o 0,79 punktu lepszy niż w 2009 roku. Goodyear jest jedynym producentem opon na liście opublikowanej przez magazyn Forbes, a zarazem najwyżej notowaną spółką z branży motoryzacyjnej.

- To wyróżnienie ma dla nas ogromne znaczenie, ponieważ reputację Goodyeara nasi klienci sprawdzają za każdym razem, gdy siadają za kierownicą - powiedział Richard J. Kramer, prezes zarządu i dyrektor generalny firmy Goodyear. - Jest ono dowodem, że produkowane przez nas wysokiej jakości opony wykorzystujące technologie zmniejszające zużycie paliwa znajdują uznanie wśród szerokiej rzeszy kierowców - dodał R.Kramer.

W dzisiejszej, trudnej atmosferze gospodarczej, reputacja spółki ma kluczowe znaczenie dla stabilnego rozwoju biznesu - powiedział Anthony Johndrow, dyrektor zarządzający Reputation Institute podczas ogłoszenia wyników rankingu za 2010 rok. - Tegoroczne wyniki pokazują bezpośredni związek pomiędzy reputacją spółki a jej akceptacją przez klientów - dodał A.Johndrow.