Auto Świat Wiadomości Aktualności Grand Prix Monaco 2011: Vettel przed Alonso i Buttonem (relacja, wyniki)

Grand Prix Monaco 2011: Vettel przed Alonso i Buttonem (relacja, wyniki)

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

To był jeden z najbardziej emocjonujących wyścigów w tym sezonie. Dwa razy wyjeżdżał na tor samochód bezpieczeństwa, a o zwycięstwo do ostatnich metrów walczyło trzech kierowców

Grand Prix Monaco 2011: Vettel przed Alonso i Buttonem (relacja, wyniki)
Zobacz galerię (23)
Auto Świat
Grand Prix Monaco 2011: Vettel przed Alonso i Buttonem (relacja, wyniki)

Po raz 15 w karierze wyścig Formuły 1 wygrał Sebastian Vettel, dla którego było to piąte zwycięstwo w tym sezonie i pierwsze na torze w Monaco. Niemiec został 59 triumfatorem Grand Prix Monaco. Kierowcy mieli do pokonania 78 okrążeń i 260 km. To najkrótszy i wyścig wyjątkowy, bo na trybunach pojawia się wielu celebrytów, którzy mieszkają w Monte Carlo i okolicach. Niektórzy spekulowali nawet, że wśród widzów mógł pojawić się Robert Kubica, który przebywa rehabilitację po wypadku i mieszka w bezpośrednim sąsiedztwie toru. Jednak szybko tę informację zdementowano.

Wypadek Sergio Pereza spowodował, że zawiodła strategia zespołu McLaren-Mercedes i jeden z faworytów, jakim niewątpliwie był Lewis Hamilton, wystartuje dopiero z dziewiątego pola. Brytyjczyk za ominięcie szykany otrzymał karę, która przesunęła go na starcie. Także zespół Lotus Renault nie ma powodów do zadowolenie, gdyż żaden z jego kierowców nie zakwalifikował się do finałowej dziesiątki na starcie.

Po raz dwudziesty w swojej karierze z pierwszego pola startuje Sebastian Vettel – Red Bull Racing. Ostatecznie podjęto decyzję o dopuszczeniu do udziału w wyścigu dwóch kierowców zespołu HRT, którym zaliczono czas z treningów, chociaż nie wystartowali w kwalifikacjach. Nie wystartuje natomiast Meksykanin Sergio Perez, który po wczorajszym wypadku nadal przebywa w szpitalu.

Relacja z wyścigu

START. Atomowy start Sebastiana Vettela, który objął prowadzenie. Na trzecią pozycję awansował Fernando Alonso, który wyprzedził Marka Webera. Hamilton zgłasza problem z ciśnieniem w oponie, co może być efektem kontaktu z bolidem Schumachera

1.okr. Vettel, Button, Alonso, Webber, Rosberg, Massa, Maldonado, Pietrow, Schumacher, Hamilton.

3. okr. Vettel ma 3,7 sekundy przewagi nad Jensonem Butonem

4.okr. Vettel po raz kolejny poprawia czas jednego okrążenia

6. okr. Hamilton próbuje wyprzedzić Schumachera

8. okr. Alonso poprawia czas jednego okrążenia. Hamilton wciąż próbuje wyprzedzić Schumachera

9. okr. Schumacher zgłasza problemy z oponami

10.okr. Hamilton wyprzedził Schumachera 10. okr. Kolejny rekord Alonso

12. okr. Barrichello wyprzedził Schumachera i awansował na 10 pozycję. Oznacza to, że Niemiec ma już zużyte opony

12. okr. Schumacher wymienia opony na supermiękkie i uszkodzony nos bolidu. Niemiec stracił aż 35 sekund

13. okr. Massa po raz kolejny chce wyprzedzić Rosberga. Doszło do kontaktu bolidów i odpadły elementy z bolidu Brazylijczyka

14. okr. Massa i Maldonado wyprzedzili zdenerwowanego Rosberga

15. okr. Lider Vettel dubluje pierwszego kierowcę, którym jest Liuzzi

16. okr. Button i Rosberg zjechali na wymianę opon. Obu założono supermiękkie opony. Długa wymiana opon w bolidzie Webbera spycha go aż na 13 pozycję

16. okr. Vettel zjechał na wymianę opon. Doszło do pomyłki, bo założono opony z różnym oznaczeniem. Wybrano miękką mieszankę. Długa wymiana. Webber taż wymienia opony

17. okr. Alonso na szybkiej wymianie opon. Liderem jest obecnie Button, który najkrócej przebywał w boksach 18. okr. Button ustanawia rekord jednego okrążenia

20. okr. Button, Vettel (+8,8), Alonso (+12,6), Massa (19,4), Maldonado, Pietrow, Hamilton, Barrichello, Di Resta, Kabayashi

20. okr. W boksach Di Resta

21. okr. Pietrow odpycha ataki Hamiltona

23. okr. Hamilton zjechał na pierwszą wymianę opon. Długa zmiana opon i wymiana elementu nadwozia. Brytyjczyk powraca na tor za Weberem na 13 pozycji

25. okr. Di Resta walczy z Alguersuarim. Doszło do uszkodzenia bolidu

26. okr. Madlonado zjechał na wymianę opon i stracił pozycję

27. okr. Massa po raz pierwszy w boksach. Twardsza mieszanka. Powrócił na 11 pozycji za Weberem i przed Hamiltonem

27. okr. Di Resta otrzymał karę przejazdu przez boksy za spowodowanie kolizji na torze

28. okr. Hamilton podejmuje próbę wyprzedzenia Massy

29. okr. Pietrow na pierwszej wymienia opon na miękkie. Powraca na 13 pozycji

30. okr. Button, Vettel, Alonso, Barrichello, Kobayashi, Sutil, Heidfeld, Buemi, Webber, Massa, Hamilton, Maldonado, Pietrow, Schumacher, Rosberg, Di Resta, Alguersuari, Trulli, Kovalainen, Glock, Liuzzi, Karthikeyan

32. okr. Hamilton walczy z Massą

33. okr. Glock zatrzymał się na torze

33. okr. Button i Barrichello w boksach. Brytyjczyk powraca na 3 pozycji

34. okr. Hamilton atakuje Massę. Uszkodzone bolidy i spodziewana jest kara. Na torze samochód bezpieczeństwa! Obaj ścigali się w tunelu. Massa stracił przyczepność.

34. okr. do boksów zjeżdżają kolejni kierowcy na wymianę opon. Alonso, Heidfeld, Buemi, Rosberg. Szhumacher ma problemy z bolidem

34. okr. Schumacher kończy udział w wyścigu

35. okr. Za samochodem bezpieczeństwa jadą w kolejności: Vettel, Button, Alonso, Sutil, Kobayashi, Webber, Hamilton, Maldonado, Pietrow, Heidfeld, Buemi, Barrichello, Alguersuari, Trulli, Rosberg, Kovalainen, d’Ambrosio, Di Resta, Liuzzi, Karthikeyan

39. okr. restart wyścigu. Na czele Vettel, przed Butonem i Alonso, którzy jednak już dwa razy zmieniali opony

41. okr. Button na supermiękkiej m mieszance zbliża się do Vettela, który ma opony z miękkiej mieszanki. Na jednym okrążeniu nadrobił 1,7 sekundy. Vettel otrzymuje polecenie utrzymania przewagi nad Butonem, którego opony zużyją się szybciej

42. okr. Hamilton otrzymał karę przejazdu przez boksy za spowodowanie kolizji z Massą. Powraca na tor na 9 pozycji

48. okr. Button w alei serwisowej. Założono opony z miękkiej mieszanki. Powraca na trzeciej pozycji za Vettelem (+17,9 s) i Alonso (+11.6)

50. okr. Hamilton zjechał na ostatnią w tym wyścigu wymianę opon. Założono opony z miękkiej mieszanki

51.okr. Button ustanawia rekord okrążenia

52. okr. Kolejny rekord Buttona, który zmniejszył przewagę do Vettela i traci obecnie 16,4 sekundy

53. okr. Button traci do Vettela 14,5 sekundy

54. okr. Button traci do Vettela 12,8 sekundy. Alonso traci do lidera 1,7 sekundy

55. okr. Button traci do Vettela 10,6 sekundy

55. okr. W boksach Maldonado i Rosberg

56. okr. Webber zjechał na ostatnią w tym wyścigu wymianę opon. Powraca na 7 pozycji

56. okr. Vettel ma tylko 1 sekundę przewagi nad Alonso i 7,5 sekundy nad fantastycznie jadącym Butonem

56. okr. Vettel, Alonso, Button, Sutil, Kobayashi, Pietrow, Webber, Maldonado, Hamilton, Heidfeld, Bumie, Barrichello, Alguersuari, Rosberg, D,Ambrosio, Rosberg, Alguersuari, Di Resta, D’Ambrosio, Trulli, Kovalainen, Liuzzi, Karthikyan

57. okr. Alonso traci do Vettela tylko 0,4 sekundy. Button ma do lidera 5,7 sekundy

60. okr. Vettel ma 0,8 sekundy przewagi nad Alonso i 3,4 sekundy nad Buttonem

61. okr. Vettel ma już tylko 0,2 sekundy nad Alonso i 1,9 nad Buttonem. Zapowiada się pasjonująca walka. Trzy różne strategie

67. okr. Webber wyprzedził Sutila i awansował na 5 pozycję

67. okr. Trwa wspaniała walka trzech pierwszych kierowców w stawce

68. okr. Samochód bezpieczeństwa na torze. Pietrow wylądował na barierze, Alguersuari rozbił bolid, uszkodzone skrzydło w bolidzie Hamiltona. Ambulans podjechał pod bolid Pietrowa

72. okr. Wyścig został zatrzymany. Do końca pozostało 6 okrążeń. Bolidy na polach startowych wokół których pojawili się mechanicy. Wciąż przy bolidzie Pietrowa znajduje się pojazd ratownicy. Rosjanin jest już poza bolidem, którego nie mógł opuścić o własnych siłach. Kierowca jest przytomny, ale sygnalizował ból nogi i prosił o pomoc służb ratowniczych

72. okr. Restart za samochodem bezpieczeństwa

73. okr. już jadą. Vettel utrzymał pozycję

74. okr. Kontakt Maldonado z Hamiltonem. Ścięty pachołek. Żółta flaga. Uszkodzony bolid Maldonado

75. okr. Webber atakuje Kobayashiego 76. rekord okrążenia Alonso

77. okr. Webber wyprzedził Kobayashiego i awansował na 4 pozycję. Kolejny rekord Alonso

77. okr. Rekordowy przejazd Webbera

78. okr. Sebastian Vettel pierwszy. Drugi Alonso, trzeci Button, czwart Webber, piąty Kobayashi

AKTUALIZACJA:

- To było bardzo mocne uderzenie i tuż po tym zdarzeniu nie czułem nóg. Dlatego nie potrafiłem sam wydostać się z kokpitu i potrzebna była pomoc, tym bardziej, że utknąłem. Wprawdzie nie straciłem przytomności, ale odczuwałem dotkliwy ból - powiedział w szpitalu Witalij Pietrow.

ZSS Grand Prix Monako nałożył na Lewisa Hamiltona karę przejazdu przez strefę serwisową za spowodowanie wypadku Pastora Maldonado. Do czasu Hamiltona doliczono 20 sekund - Lewis pozostał na szóstym miejscu w wynikach wyścigu.

Grand Prix Monaco 2011 - wyniki

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.NrKierowcaZespółOkr.Czas/strataStartPkt.
11Sebastian VettelRBR-Renault78Zwycięzca125
25Fernando AlonsoFerrari78+1.1 s418
34Jenson ButtonMcLaren-Mercedes78+2.3 s215
42Mark WebberRBR-Renault78+23.1 s312
516Kamui KobayashiSauber-Ferrari78+26.9 s1210
63Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes78+47.2 s98
714Adrian SutilForce India-Mercedes77+1 okr.146
89Nick HeidfeldRenault77+1 okr.154
911Rubens BarrichelloWilliams-Cosworth77+1 okr.112
1018Sebastien BuemiSTR-Ferrari77+1 okr.161
118Nico RosbergMercedes76+2 okr.7-
1215Paul di RestaForce India-Mercedes76+2 okr.13-
1321Jarno TrulliLotus-Renault76+2 okr.18-
1420Heikki KovalainenLotus-Renault76+2 okr.17-
1525Jerome d'AmbrosioVirgin-Cosworth75+3 okr.21-
1623Vitantonio LiuzziHRT-Cosworth75+3 okr.23-
1722Narain KarthikeyanHRT-Cosworth74+4 okr.22-
1812Pastor MaldonadoWilliams-Cosworth73+5 okr.8-
NUK10Witalij PietrowRenault67+11 okr.10-
NUK19Jaime AlguersuariSTR-Ferrari66+12 okr.19-
NUK6Felipe MassaFerrari32+46 okr.6-
NUK7Michael SchumacherMercedes32+46 okr.5-
NUK24Timo GlockVirgin-Cosworth30+48 okr.20-
NST17Sergio PerezSauber-Ferrari----
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:Sport i sportowcy
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków