Pod nazwą Happy Camper ukrywa się znacznie zmodyfikowany stary pojazd Winnebago Brave z 1972 roku, który był typowym przedstawicielem swojej marki w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych minionego stulecia.
W swoim pierwszym wcieleniu ten pojazd nie imponował zawrotnymi parametrami jednostki napędowej, a jedynie komfortem. Na tej bazie bracia Jim i Mike Ring (rodzinna firma Ringbrothers) stworzyli nowe dzieło. Zmodyfikowano wnętrze i wymieniono jednostkę napędową. Winnebago Brave z 1972 r. napędzany był ośmiocylindrowym silnikiem Dodge, a najnowsze jego wcielenie otrzymało silnik o identycznej liczbie cylindrów z koncernu General Motors, który został zmodyfikowany przez firmę Wegner Motorsport
Jednostka napędowa otrzymała nowe tłoki i głowicę oraz kompresor. Efektem tych modyfikacji jest uzyskanie mocy 913 KM, która za pośrednictwem czterostopniowego automatu 4L80 przekazywana jest na tylną oś. Dzięki temu Happy Camper od 0 do 80,5 km/h przyspiesza w ciągu 3,2 sekundy.