Trzech absolwentów College for Creative Studies w Detroit - Roberta Jablonskiego, Davida Rojasa i Min Young Kang, pracujących dla GM – powierzono, by zaprojektowali swoją wizję samochodu marki Hummer.
Projekt Hummer HX nie miał być typowym SUV-em. Dzięki zdejmowanym panelom dachowym i kompaktowym rozmiarom, ma być raczej samochodem do szybkiej jazdy w terenie. Designerzy pracowali pod czujnym okiem Carla Zipfela, byłego profesjonalnego zawodnika motocrossu i obecnego szefa ośrodka Hummer Design. Pod jego kierownictwem udało się każdemu z nich stworzyć model samochodu, który na pierwszy rzut oka należy do rodziny Hummer, a zarazem jest oryginalny i żądny sportowej jazdy. Wszystkie trzy modele zostały zaprezentowane Bobu Lutzowi, wiceprezydentowi GM, który wybrał projekt, na bazie którego powstanie studium Hummer HX.
Koncept, w którego stylistyce odbijają się pomysły wszystkich trzech projektantów, zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Detroit, a według dostępnych informacji pojazd będzie w pełni funkcjonalny. Pod maską pojawi się silnik FlexFuel o nieznanej bliżej pojemności mogący spalać paliwo E-85, czyli mieszankę benzyny i etanolu.