Prius był prawdziwym pionierem wśród hybryd. To nie tylko pierwsze seryjnie produkowane auto z napędem tego typu, lecz także pierwsze, które przyczyniło się do popularyzacji ekologicznych rozwiązań. Od czasu debiutu w 1997 roku do dziś na rynek trafiło już ponad 10 mln hybrydowych Toyot, a japońska marka może pochwalić się jedną z najbogatszych flot w ofercie – ponad 30 modeli w różnych segmentach, sprzedawanych w 90 krajach na świecie.
Tylko w Europie Zachodniej udział hybryd w ogólnej sprzedaży Toyoty sięga już 43 proc. Także w Polsce coraz więcej osób wybiera wersje z napędem spalinowo-elektrycznym. O ile od 1997 roku koncern sprzedał na naszym rynku w sumie ponad 20 tys. takich aut, o tyle aż 10 tys. z nich trafiło do klientów w ubiegłym roku. Plany na 2017 są jeszcze bardziej ambitne – Toyota liczy na to, że uda się jej dostarczyć Polakom 15 tys. hybryd.
Hybrydy Toyoty - bogata oferta
Japońska marka ma najwięcej modeli tego typu na rynku. Paleta obejmuje hybrydowe wersje: Yarisa, CH-R, Aurisa, Aurisa TS, RAV4, Priusa IV, Priusa+ oraz Priusa Plug-in. Ten ostatni w swojej już drugiej odsłonie trafił do oferty w tym roku i może pochwalić się 50-kilometrowym zasięgiem w trybie elektrycznym. To dwukrotnie więcej niż oferował poprzednik.
Co więcej, bez pomocy silnika spalinowego Prius Plug-in może rozpędzić się do prędkości 135 km/h, a czas ładowania jego baterii z gniazdka to zaledwie 2-3 godziny. Podczas zorganizowanych na Węgrzech jazd Economy Test Drives zespołom dziennikarzy udało się potwierdzić rekordowo niskie spalanie tego modelu – najlepszy wynik zanotowany na dystansie 114 km to tylko 1,4 l/100 km!