Wyrafinowane linie, więcej miejsca wewnątrz, więcej komfortu i udogodnień to cechy, które nowy H-1 wniesie do popularnego segmentu vanów, stając się groźnym rywalem dla konkurencji.

Nowy H-1 dostępny jest w wersji osobowej i towarowej. Wersja osobowa oferuje kilka konfiguracji siedzeń dla 8, 9, 11 lub 12 pasażerów, a wersja towarowa sprzedawana będzie w konfiguracji dla 2, 3, 5 i 6 pasażerów, co zapewni ponadprzeciętną wszechstronnośćzastosowań.

Silnik

Na rynkach Unii Europejskiej i w Korei, nowy H-1 oferowany będzie z 2.5-litrowym silnikiem CRDi, który spełnia normę emisji spalin Euro-IV i z pomocą turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek dostarcza 140 KM mocy i 392Nm momentu obrotowego. W standardzie dostępna jest 5-biegowa przekładnia manualna.

Opcjonalne zamówić można automatyczną skrzynię biegów, która posiada cztery lub pięć przełożeń, w zależności od wymagańlokalnego rynku. Na rynkach, na których jest zapotrzebowanie na benzynowe jednostki napędowe, oferowany będzie 2.4-litrowy silnik Theta. 170 konna jednostka o maksymalnym momencie obrotowym 22.8kg m potrafi rozpędzić nowego H-1 do prędkości 185km/h, a średnie spalanie kształtuje się na poziomie 14 litrów na 100 km (7,1 km na 1 litrze).

Głównymi cechami zewnętrznymi nowego H-1 są podwójne, przesuwane drzwi boczne, otwierana na boki para drzwi tylnych (tylko wersja osobowa), powiększone koła i opony (205/70 R15, 215/70 R16), system ostrzegający o cofaniu pojazdu (tylko wersja osobowa) orazprzesuwana boczna szyba (tylko wersja towarowa).

W skład nowych elementów we wnętrzu kabiny pasażerskiej wchodzi drążek dźwigni zmiany biegów umieszczony w konsoli centralnej, dzięki czemu przemieszczanie się z siedzenia kierowcy na siedzenie pasażera nie stanowi problemu oraz dodatkowy schowek podsufitowy.

Nowy H-1 jest również wyposażony w elektrochromatyczne lusterko wsteczne oraz umieszczone w dachu dysze nawiewów, które usprawniają chłodzenie i ogrzewanie wnętrza kabiny.

Nowy H-1 otrzymał większe tarcze hamulcowe przedniej osi, które są o wiele wydajniejsze niż hamulce w poprzednim modelu. Lepsze właściwości jezdne zapewniają zastosowane w przednim zawieszeniu kolumny MacPhersona.

Produkcja nowego H-1 w wersji diesel rozpocznie się sierpniu 2007 roku, a wersja z silnikiem benzynowym wejdzie do produkcji po listopadzie 2007 roku.

Nowy Hyundai H-1 i konkurencji

(kolejno: nowy Hyundai h,1 - Hyundai H1 - Ford - Transit - VW Transporter - Mercedes - Vito)- długość (mm): 5125 ( plus 90) - 5035 - 5201 - 5290 - 5223;- szerokość (mm): 1920 ( plus 100) - 1820 - 1974 - 1904 - 1901;- wysokość (mm): 1930 ( minus 40) - 1970 - 1992 - 1960 - 1902;- rozstaw osi (mm): 3200 (+120) - 3080 - 3300 - 3400 - 3430.