Polityka dopasowania oferty modelowej do specyfiki poszczególnych rynków przynosi także efekty w postaci rosnącej sprzedaży. Po sukcesach w klasie aut małych i kompaktowych Hyundai szykuje się teraz do ofensywy w klasie średniej, czego zwiastunem jest i-flow. Koncept (oznaczenie kodowe HED-7) to kolejny model samochodu zaprojektowany od podstaw przez europejskie centrum stylistyczne Hyundaia w Rüsselsheim pod Frankfurtem, w oparciu o nową filozofię fluidic sculpture (opływowa rzeźba).
Hyundai i-flow ma długość 4780 mm, szerokość 1850 mm, wysokość1420 mm i rozstaw osi 2800 mm. Wyróżniają go eleganckie i opływowe linie nadwozia, nadające autu futurystyczny i dynamiczny charakter. Uwagę zwracają diodowe reflektory i światła tylne, a ponadto dach z wkomponowanymi panelami słonecznymi, które dostarczają energię elektryczną pokładowej elektronice. Zamiast tradycyjnych lusterek wstecznych zastosowano niewielkie przystawki z obiektywami kamer, z których obraz wyświetlany jest na kolorowym ekranie na desce rozdzielczej.
O ile tego rozwiązania raczej nie znajdziemy w wersji produkcyjnej modelu, o tyle sam kształt karoserii z dużym prawdopodobieństwem zostanie utrzymany (podobnie było w przypadku nowego ix35 i zapowiadającego go konceptu ix-onic).
Wnętrze i-flowa ma zmienić postrzeganie przestrzeni w samochodach typu sedan, głównie za sprawą specjalnej konstrukcji foteli i konsoli środkowej o lekkiej i zwartej strukturze oraz dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów wykończeniowych i technologii opracowanych przy udziale chemicznego koncernu BASF. Dominującym elementem w kokpicie jest duży ekran dotykowy, poprzez który uzyskujemy dostęp do pokładowych urządzeń multimedialnych, a także sterujemy klimatyzacją. To jednak kolejne z rozwiązań zarezerwowanych tylko dla modelu studyjnego.
Ciekawie prezentuje się hybrydowy układ napędowy Hyundaia. Składa się on z silnika wysokoprężnego 1,7 l z dwustopniowym doładowaniem oraz zespołu polimerowych akumulatorów litowo-jonowych. Współpracuje z 6-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wg zapewnień inżynierów Hyundaia ten system będzie zadowalał się zaledwie 3 litrami oleju napędowego na 100 km, emitując przy tym tylko 85 g dwutlenku węgla na kilometr. Hyundai poza wersją sedan planuje także wprowadzić do oferty odmianę kombi. Obydwie trafią na rynek w 2011 roku.