Hyundai i10 przeszedł kilka poprawek stylistycznych. W wyglądzie modelu możemy dopatrzyć się nowego zderzaka i grilla o bardziej zaokrąglonym kształcie. W przyszłości ma to być cecha charakterystyczna pojazdów Hyundaia. W samochodzie wykorzystano światła LED do jazdy dziennej, które umieszczono na krawędziach grilla.

Ponadto tylne światła są wykonane z lepszych materiałów, dodano czarną wstawkę, a okrągłe tylne światła przeciwmgielne są dopasowane wyglądem do nowego przodu pojazdu. Listwy boczne mają lekko zmieniony kształt.

We wnętrzu i10 znajdziemy tapicerkę w czerwonym odcieniu. Klienci mają także do wyboru inne wersje kolorystyczne: niebieski, pomarańczowy, beżowy i czarny.

Nowy i10 może być wyposażony w nowe 14-calowe obręcze kół. Podwozie uległo także zmianom, które poprawiają stabilność i właściwości jezdne. Między innymi zmodyfikowano przełożenie układu kierowniczego.

Podobnie jak jego poprzednik, nowy i10 może być wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,0 lub 1,25 litra, napędzający przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej (standard) lub czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów (opcja). W sprzedaży jest także nowy i10 z fabrycznie zamontowaną instalacją gazową.

Systemy poprawiające bezpieczeństwo

Nowy Hyundai i10 został wyposażony w funkcje Apple CarPlay i Android Auto, które pozwalają na podłączenie urządzeń przenośnych działających w systemie iOS lub Android. System nawigacyjny nowego i10 ma siedmioletnią darmową subskrypcję na aktualizację map i serwisu LIVE Services informującego o utrudnieniach w ruchu drogowym, warunkach pogodowych i użytecznych miejscach, a także lokalizacji fotoradarów.

Nowy i10 otrzymał również system ostrzegania przed kolizją z przodu (FCWS) i system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS).

Od momentu swojej premiery w 2008 roku i10 cieszy się powodzeniem na rynku europejskim. Do lipca 2016 r. sprzedano około 670 tys. egzemplarzy tego modelu. Oznacza to, że jest on jednym z największych bestsellerów ostatnich lat w tym segmencie.

Pierwsza generacja i10 osiągnęła w latach 2008-2014 poziom sprzedaży ponad 450 tys. sztuk. Od momentu wprowadzenia na rynek i10 drugiej generacji pod koniec 2013 r.

Hyundai i10 drugiej generacji podtrzymał popularność – przez trzy lata sprzedał się on w liczbie 220 tys.sztuk. Premiera nowego i10 odbędzie się w trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2016 w Paryżu.