Pierwszy milion aut w Europie Hyundai osiągnął w 1996 roku. Drugi pojawił się dużo szbciej, bowiem w 2001 roku. Trzymilionowe auto sprzedało się cztery lata później, a Hyundai nr 4 000 000 trafił do klienta już w 2008 roku.

Coraz lepsze wyniki sprzedaży koreańskiego producenta są rezultatem jego dużego zaangażowania w rynek europejski w ostatnich latach. W 2000 roku utworzono spółkę Hyundai Motor Europe GmbH zlokalizowaną w Offenbach. Cztery lata później, także w Niemczech, powstało europejskie centrum stylistyczne wRusselsheim. Następna ważna data, to 2008 rok i otwarcie pierwszej fabryki w Europie, w czeskich Nosovicach.

Kamieniem milowym w ekspansji marki z Dalekiego W|schodu na Starym Kontynencie było wprowadzenie w 2007 roku nowej propozycji w segmencie C, czyli modelu i30 – kompaktu stworzonego specjalnie dla Europejczyków. Potem ofertę pojazdów budowanych według nowej koncepcji wzbogaciły takie modele, jak: typowo miejski i10 (następca Atosa), nieco większy i20, który zastąpił Getza, kompaktowy SUV ix35 (poprzednikiem Tucson) oraz minivan na bazie segmentu B o oznaczeniu ix20. W tym roku do sprzedaży trafi wyczekiwany, nowy Hyundai klasy średniej – i40, w odmianie sedan oraz kombi. Niedługo później do salonów ma trafić także oryginalne coupe o nazwie Veloster.

Procent kusi również programem gwarancyjnym 5-Year Triple Care, w którego skład wchodzi 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów oraz 5-letnia opieka techniczna pojazdu i 5 lat assistance.

Od 1977 roku najwięcej modeli Hyundaia kupiono na rynku niemieckim (714 260 sztuk), brytyjskim (661 328 sztuk), włoskim (633 670 sztuk), hiszpańskim (550 401 sztuk) oraz holenderskim (365 207 sztuk).