Benzynowy silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem otrzymał turbosprężarkę twin-scroll i generuje teraz201 KM mocy i 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest osiągany już od 1750 do 4500 obr./min. Bez turbodoładowania motor legitymuje się mocą 140 KM i maksymalnym momentem wynoszącym 167 Nm przy 4850 obr./min.
Razem z nową wersją napędową debiutuje również dwusprzęgłowa, 6-stopniowa skrzynia biegów EcoShift DCT własnej konstrukcji Hyundaia, którą można obsługiwać łopatkami przy kierownicy. Będzie ona oferowana w opcji. W standardzie silnik współpracuje z manualną przekładnią. W związku z poprawą osiągów inżynierowie Hyundaia zmodyfikowali zawieszenie samochodu i przestroili układ kierowniczy, które ma jeszcze lepiej reagować na polecenia kierowcy.
W środku Veloster Turbo wyróżnia się w pełni skórzaną tapicerką foteli z napisem „Turbo” na oparciach. Do wyboru będzie też wykończenie wnętrza w kolorze Graphite Black z niebieskimi akcentami na podsufitce. Dostępny będzie ponadto przygotowany dla wersji Turbo lakier w kolorze Matte Gray, w którym występuje egzemplarz na zdjęciach.
Hyundai Veloster trafi do sprzedaży latem 2012 roku. Ceny nie są jeszcze znane. 140-konny Veloster kosztuje w Polsce od 83 500 do 96 500 zł.