Logo
WiadomościAktualnościHyundai Veloster: Turbo i wszystko jasne

Hyundai Veloster: Turbo i wszystko jasne

W końcu Hyundai Veloster zyskał więcej mocy, na której niedostatek narzekano do tej pory. Teraz w parze z zadziorną stylistyką mają iść także osiągi. Samochód mogliśmy oglądać na salonie w Detroit i już nie możemy doczekać się pierwszych jazd

Hyundai Veloster: Turbo i wszystko jasne
Zobacz galerię (11)
Auto Świat
Hyundai Veloster: Turbo i wszystko jasne

Benzynowy silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem otrzymał turbosprężarkę twin-scroll i generuje teraz201 KM mocy i 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest osiągany już od 1750 do 4500 obr./min. Bez turbodoładowania motor legitymuje się mocą 140 KM i maksymalnym momentem wynoszącym 167 Nm przy 4850 obr./min.

Razem z nową wersją napędową debiutuje również dwusprzęgłowa, 6-stopniowa skrzynia biegów EcoShift DCT własnej konstrukcji Hyundaia, którą można obsługiwać łopatkami przy kierownicy. Będzie ona oferowana w opcji. W standardzie silnik współpracuje z manualną przekładnią. W związku z poprawą osiągów inżynierowie Hyundaia zmodyfikowali zawieszenie samochodu i przestroili układ kierowniczy, które ma jeszcze lepiej reagować na polecenia kierowcy.

W środku Veloster Turbo wyróżnia się w pełni skórzaną tapicerką foteli z napisem „Turbo” na oparciach. Do wyboru będzie też wykończenie wnętrza w kolorze Graphite Black z niebieskimi akcentami na podsufitce. Dostępny będzie ponadto przygotowany dla wersji Turbo lakier w kolorze Matte Gray, w którym występuje egzemplarz na zdjęciach.

Hyundai Veloster trafi do sprzedaży latem 2012 roku. Ceny nie są jeszcze znane. 140-konny Veloster kosztuje w Polsce od 83 500 do 96 500 zł.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji