- Koncept Le fil Rouge zwiastuje nowy kierunek projektowania samochodów Hyundai w przyszłości
- Światowa premiera w Paryżu: Hyundai i30 Fastback N. To drugi model ze sportowej linii N w Europie
- Niewykluczone, że nowa Kona Electric pojawi się także w Polsce.
Progress, Performance i Assurance – oto trzy sekcje jakie przygotował Hyundai na swoim stoisku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Koreańska marka ma bowiem w tym roku czym się szczególnie pochwalić. Oprócz modeli z napędami alternatywnymi Hyundai wyróżnił się powiększoną kolekcją modeli N (światowa premiera) oraz wizją przyszłości w postaci konceptu Le Fil Rouge, który zwiastuje nie tylko nowy design ale także zapowiedź nowego kierunku projektowania samochodów kolejnych generacji.
W Paryżu Hyundai świętuje światową premierę modelu i30 Fastback N, czyli drugiego modelu ze sportowej linii N w Europie. Samo określenie N nie jest dziełem przypadku. Odnosi się bowiem do dwóch miejsc: Namyang w Korei oraz Nurburgring w Niemczech. W Korei mieści się bowiem globalne centrum badawczo-rozwojowe koncernu, a w Niemczech europejskie centrum testowe. Nowy pięciodrzwiowy i30 Fastback N to zaś owoc współpracy obu ośrodków.
Leszek Płonka, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Poland określa nowy model mianem sportowego coupe i podkreśla, że można liczyć na znakomite właściwości jezdne oraz mocny napęd. Pod maską bowiem dobrze znana jednostka napędowa 2.0 T-GDI o mocy 275 KM i 353 Nm momentu obrotowego. Samochód pojawi się w polskich salonach już niebawem. Polskie ceny poznamy bowiem jeszcze w tym roku – w 4 kwartale.
Prócz linii N Hyundai zaprezentował całą gamę modeli z napędami alternatywnymi. Nie zabrakło wodorowego Nexo, czyli prawdziwej technologicznej wizytówki koreańskiego koncernu. To jeden z tych modeli, który powstał w ramach planu rozwoju aut niskoemisyjnych. Hyundai zamierza bowiem do 2025 roku wprowadzić do globalnej sprzedaży aż 18 nowych ekologicznych modeli. Dr Woong-chul Yang, Wiceprezes Hyundai Motor Company prezentując Nexo w styczniu 2018 roku jasno określił zamierzenia firmy - „Energia pozyskiwana z wodoru to nasza przyszłość. Hyundai stał się bowiem liderem w wykorzystaniu technologii wodorowych oferując model ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell) – pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód zasilany wodorem”.
Wodór to jednak nie wszystko. W Paryżu Hyundai pochwalił się trzema wersjami modelu Ioniq (elektryczny, hybrydowy i hybrydowy plug-in) a także elektryczną wersją modelu Kona. Kona Electric to pierwszy w pełni elektryczny subkompaktowy model SUV jaki trafił na europejski runek. Hyundai może się poszczycić dużym zasięgiem (do 482 km wg normy WLTP) co szczególnie wyróżnia go nie tylko na tle amerykańskiej konkurencji ale także nowych elektrycznych SUV od europejskich producentów.